Нов AI на Google ще търси научен консенсус за фактите, които приоритизира

Pixabay.com
Hebi B.

Нов AI на Google ще търси научен консенсус за фактите, които приоритизира

Multitask Unified Model може да разбере дали има постигнат такъв, дори ако източниците използват различни думи или концепции за едни и същи факти

Иван Гайдаров
326 прочитания

Pixabay.com

© Hebi B.


Всеки е виждал маркирания текст в горната част на страницата с резултати, когато проучва определена тема в Google. Това се нарича "представителен фрагмент" и има за цел цел да предостави на потребителя възможно най-бърз и кратък отговор на неговото запитване и да разбере дали има постигнат информационен (когато се налага научен) консенсус относно приоритизираната информация, дори ако източниците използват различни думи или концепции. За да бъде напълно сигурен, че информацията, която приоритизира по този начин, е надеждна и точна, екипът на най-голямата търсачка ще интегрира най-новия си AI модел - Multitask Unified Model, който ще търси информационен консенсус, когато решава кой фрагмент да представи най-отгоре.

Изкуственият интелект на Google може да съпоставя поясненията във фрагментите - информацията с удебелен шрифт, която служи като заглавие, спрямо други, доказано достоверни онлайн източници. Той може да разбере дали има постигнат информационен (когато се налага научен) консенсус относно приоритизираната информация, дори ако източниците използват различни думи или концепции, за да опишат един и същ факт или идея. Според Google тази "базирана на консенсус техника значително е подобрила качеството и полезността на представяните фрагменти".

Мерки срещу подвеждаща информация

Но за някои заявки като тези с неверни входни данни извеждането на представителни фрагменти не е най-добрият начин за предоставяне на информация. За да се справи с този проблем, Google променя своята AI платформа за търсене, като намалява използването на подхода при подобен тип заявки с 40%.

Едновременно с това Google прави по-достъпна секцията "About this result" - панелът, който се появява, когато щракнете върху трите точки до даден резултат, показвайки подробности за източника на информацията. По-късно тази година той ще бъде достъпен на още осем езика - португалски, френски, италиански, немски, холандски, испански, японски и индонезийски. От тази седмица пък ще се появят нови функционалности за оценка на информацията, включително колко широко се разпространява публикацията, онлайн отзиви за източника ѝ и подробности за неговата собственост. Всички тези аспекти могат да помогнат на всеки потребител да прецени дали конкретен източник заслужава доверие.

Не на последно място, в случай че изкуственият интелект на Google установи, че голяма част от резултатите за дадена заявка са със съмнително качество, страницата с тях вече ще показва предупреждение за спорно съдържание.

Google в страната на изкуствения интелект

Google е една от организациите, които в най-голяма степен залагат на изкуствения интелект. Компанията стои зад десетки проекти и инициативи за развитието на различни аспекти на технологията, най-известните от които са TensorFlow и DeepMind Lab.

TensorFlow е един от основните проекти на звеното Google AI. Платформата с отворен код за внедряване на машинно обучение (ML) улеснява изграждането на модели за гъвкаво внедряване и изследователски експерименти. TensorFlow разполага с обширна библиотека от инструменти и рамки за опростяване на изграждането на ML модели. Освен това позволява достъп отвсякъде и по всяко време.

Изучаването и прилагането на дълбочинното обучение е сериозно предизвикателство за много организации. Проектът DeepMind Lab се стреми да отговори именно на това предизвикателство. Платформата предоставя триизмерни възможности за изследване и разработване на системи за машинно обучение и AI. Опростеният API на DeepMind Lab позволява изпробването на различни AI дизайни и техните възможности.

Всеки е виждал маркирания текст в горната част на страницата с резултати, когато проучва определена тема в Google. Това се нарича "представителен фрагмент" и има за цел цел да предостави на потребителя възможно най-бърз и кратък отговор на неговото запитване и да разбере дали има постигнат информационен (когато се налага научен) консенсус относно приоритизираната информация, дори ако източниците използват различни думи или концепции. За да бъде напълно сигурен, че информацията, която приоритизира по този начин, е надеждна и точна, екипът на най-голямата търсачка ще интегрира най-новия си AI модел - Multitask Unified Model, който ще търси информационен консенсус, когато решава кой фрагмент да представи най-отгоре.

Изкуственият интелект на Google може да съпоставя поясненията във фрагментите - информацията с удебелен шрифт, която служи като заглавие, спрямо други, доказано достоверни онлайн източници. Той може да разбере дали има постигнат информационен (когато се налага научен) консенсус относно приоритизираната информация, дори ако източниците използват различни думи или концепции, за да опишат един и същ факт или идея. Според Google тази "базирана на консенсус техника значително е подобрила качеството и полезността на представяните фрагменти".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК