Ръст на продажбите на таблети през последните месеци на 2020 г.

Александър Главчев

С 19,5% повече таблети са доставени през последното тримесечие на 2020 г. в сравнение на аналогичния период на 2019 г., съобщи IDC. Доставките на такива продукти са достигнали 52,2 млн. бр. Според анализаторите ръстът е предизвикан от пандемията от коронавирус.

Продажбите на таблети с клавиатури са нараснали с 27,9%. Универсалността и използваемостта придобиха особено значение за потребителите, а тази категория продукти често се конкурира с традиционните лаптопи. Освен това някои потребители се насочват към таблетите поради недостиг на компютър.

Apple остава най-едрият производител на таблети според класацията на IDC. Пускането на 10,2-инчов и 10,9-инчов модели iPad и iPad Air увеличи продажбите и Apple си запазва 36,5% от пазара. Samsung е на второ място с дял от 19,4%, увеличавайки продажбите с 44,9% спрямо предходната година. Lenovo е продала 5,6 млн. таблета през тримесечието (10,7% от пазара), което е със 120,6% повече от предходната година, въпреки че повечето от тях са традиционни таблети. Amazon, която работи предимно в САЩ и Западна Европа, държи 6,8% от пазара, докато Huawei, която е под санкции на САЩ, е отчела спад на продажбите с 25,7% и на пазарният с 10,1% през Q4 2019 г. до 6,3%.

Най-големи доставчици на таблети през 4Q2020

Компания Доставки през 4Q20 (млн.бр.) Дял от пазара през 4Q20 (%) Доставки през 4Q19 (млн.бр.) Дял от пазара през 4Q19 (%) Ръст 4Q20/4Q19 (%)
Apple 19,0 36,5 15,9 36,5 19,5
Samsung 10,1 19,4 7,0 16,0 44,9
Lenovo 5,6 10,7 2,5 5,8 120,6
Amazon.com 3,6 6,8 3,3 7,6 7,6
Huawei 3,3 6,3 4,4 10,1 -25,7
Други 10,6 20,4 10,5 24,1 1,3
Общо 52,2 100,0 43,6 100,0 19,5
Източник: IDC, февруари 2021 г.

Най-големи доставчици на таблети през 2020 г.

Компания Доставки през 2020 (млн.бр.) Дял от пазара през 2020 (%) Доставки през 2019 (млн.бр.) Дял от пазара през 2019 (%) Ръст 2020/2019 (%)
Apple 53,2 32,5 49,9 34,6 6,7
Samsung 31,3 19,1 21,7 15,0 44,4
Huawei 16,0 9,8 14,8 10,2 8,5
Lenovo 14,1 8,6 8,5 5,9 66,4
Amazon.com 14,0 8,5 13,0 9,0 7,5
Други 35,5 21,6 36,7 25,4 -3,2
Общо 164,1 100,0 144,5 100,0 13,6
Източник: IDC, февруари 2021 г.

С 19,5% повече таблети са доставени през последното тримесечие на 2020 г. в сравнение на аналогичния период на 2019 г., съобщи IDC. Доставките на такива продукти са достигнали 52,2 млн. бр. Според анализаторите ръстът е предизвикан от пандемията от коронавирус.

Продажбите на таблети с клавиатури са нараснали с 27,9%. Универсалността и използваемостта придобиха особено значение за потребителите, а тази категория продукти често се конкурира с традиционните лаптопи. Освен това някои потребители се насочват към таблетите поради недостиг на компютър.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК