С 19,5% повече таблети са доставени през последното тримесечие на 2020 г. в сравнение на аналогичния период на 2019 г., съобщи IDC. Доставките на такива продукти са достигнали 52,2 млн. бр. Според анализаторите ръстът е предизвикан от пандемията от коронавирус.
Продажбите на таблети с клавиатури са нараснали с 27,9%. Универсалността и използваемостта придобиха особено значение за потребителите, а тази категория продукти често се конкурира с традиционните лаптопи. Освен това някои потребители се насочват към таблетите поради недостиг на компютър.
Apple остава най-едрият производител на таблети според класацията на IDC. Пускането на 10,2-инчов и 10,9-инчов модели iPad и iPad Air увеличи продажбите и Apple си запазва 36,5% от пазара. Samsung е на второ място с дял от 19,4%, увеличавайки продажбите с 44,9% спрямо предходната година. Lenovo е продала 5,6 млн. таблета през тримесечието (10,7% от пазара), което е със 120,6% повече от предходната година, въпреки че повечето от тях са традиционни таблети. Amazon, която работи предимно в САЩ и Западна Европа, държи 6,8% от пазара, докато Huawei, която е под санкции на САЩ, е отчела спад на продажбите с 25,7% и на пазарният с 10,1% през Q4 2019 г. до 6,3%.
Най-големи доставчици на таблети през 4Q2020
Компания | Доставки през 4Q20 (млн.бр.) | Дял от пазара през 4Q20 (%) | Доставки през 4Q19 (млн.бр.) | Дял от пазара през 4Q19 (%) | Ръст 4Q20/4Q19 (%) |
Apple | 19,0 | 36,5 | 15,9 | 36,5 | 19,5 |
Samsung | 10,1 | 19,4 | 7,0 | 16,0 | 44,9 |
Lenovo | 5,6 | 10,7 | 2,5 | 5,8 | 120,6 |
Amazon.com | 3,6 | 6,8 | 3,3 | 7,6 | 7,6 |
Huawei | 3,3 | 6,3 | 4,4 | 10,1 | -25,7 |
Други | 10,6 | 20,4 | 10,5 | 24,1 | 1,3 |
Общо | 52,2 | 100,0 | 43,6 | 100,0 | 19,5 |
Най-големи доставчици на таблети през 2020 г.
Компания | Доставки през 2020 (млн.бр.) | Дял от пазара през 2020 (%) | Доставки през 2019 (млн.бр.) | Дял от пазара през 2019 (%) | Ръст 2020/2019 (%) |
Apple | 53,2 | 32,5 | 49,9 | 34,6 | 6,7 |
Samsung | 31,3 | 19,1 | 21,7 | 15,0 | 44,4 |
Huawei | 16,0 | 9,8 | 14,8 | 10,2 | 8,5 |
Lenovo | 14,1 | 8,6 | 8,5 | 5,9 | 66,4 |
Amazon.com | 14,0 | 8,5 | 13,0 | 9,0 | 7,5 |
Други | 35,5 | 21,6 | 36,7 | 25,4 | -3,2 |
Общо | 164,1 | 100,0 | 144,5 | 100,0 | 13,6 |
С 19,5% повече таблети са доставени през последното тримесечие на 2020 г. в сравнение на аналогичния период на 2019 г., съобщи IDC. Доставките на такива продукти са достигнали 52,2 млн. бр. Според анализаторите ръстът е предизвикан от пандемията от коронавирус.
Продажбите на таблети с клавиатури са нараснали с 27,9%. Универсалността и използваемостта придобиха особено значение за потребителите, а тази категория продукти често се конкурира с традиционните лаптопи. Освен това някои потребители се насочват към таблетите поради недостиг на компютър.