От 4 януари BlackBerry напълно прекрати поддръжката на операционните системи BlackBerry OS 7.1, BlackBerry 10 и BlackBerry PlayBook OS 2.1, както и на всички по-стари версии. Устройствата с тези системи вече няма да работят надеждно през клетъчни или Wi-Fi мрежи, се казва в изявление на компанията.
Преди около 15 години канадската Research in Motion (RIM), стояща зад устройствата Blackberry, бе сред първенците и лидерите на зараждащия се пазар на смартфони. През 2009 г. тя бе на върха в развитието си и държеше 20% дял от световния пазар.
След това обаче компанията така и не успя да се адаптира към промените, настъпили на пазара на смартфони след представянето на iPhone. Отличителният белег на смартфоните BlackBerry беше физическата клавиатура. С такава бе оборудван дори моделът Key2, пуснат през 2018 г., базиран на системата Android и оборудван със сензорен екран. През 2008 г. компанията пусна смартфона Storm, който предложи интересен метод за въвеждане на текст - клавиатурата се показваше на сензорен екран, но в същото време за въвеждане на знаци самият екран трябваше да се натиска като физически клавиш. Този метод също не доби популярност.
Когато Стив Джобс показа първия iPhone на Macworld през 2007 г., малко хора, включително ръководителите на RIM, го припознаха като конкурент на BlackBerry. iPhone беше без защитните функции на BlackBerry, имаше по-кратък живот на батерията и не предлагаше "истинска" клавиатура. Повечето от тези недостатъци скоро бяха коригирани, а липсата на хардуерна клавиатура се превърна в предимство на следващото поколение мобилни устройства. След няколко години популярността на моделите с клавиатури намаля и пазарът бе поделен между iPhone и смартфоните с Android.
От 4 януари BlackBerry напълно прекрати поддръжката на операционните системи BlackBerry OS 7.1, BlackBerry 10 и BlackBerry PlayBook OS 2.1, както и на всички по-стари версии. Устройствата с тези системи вече няма да работят надеждно през клетъчни или Wi-Fi мрежи, се казва в изявление на компанията.
Преди около 15 години канадската Research in Motion (RIM), стояща зад устройствата Blackberry, бе сред първенците и лидерите на зараждащия се пазар на смартфони. През 2009 г. тя бе на върха в развитието си и държеше 20% дял от световния пазар.