Глобалните доставки на смартфони са се свили с 11% за първото тримесечие на годината, като това се дължи на неблагоприятните икономически условия и забавеното търсене през този сезон, показват предварителните данни на Canalys.
Въпреки това водещите компании са подобрили пазарения си дял, като южнокорейският производител Samsung го e увеличил до 24% при 19% за предходното, последното тримесечие на 2021 г., подсилвайки своето флагманско портфолио. Apple запазва второто място благодарение на растящото търсене на серията iPhone 13. Xiaomi успява да остане третият най-голям доставчик, разчитайки на отличното представяне на сериите Redmi Note. В топ 5 са още OPPO (включително OnePlus) и vivo.
Анализът на Canalys твърди, че пазарът е бил възпрепятстван от "неуредена бизнес среда" през първото тримесечие - а именно увеличилите се случаи на COVID-19 поради варианта Omicron, несигурност при доставчиците заради войната на Русия срещу Украйна, възраждащата се политика на блокиране на Китай и последиците от инфлацията в много страни по света. От друга страна, ситуацията с недостига на компоненти може да се подобри "по-рано от очакваното", а това би облекчило донякъде производителите и търговците на смартфони.
"Въпреки задаващата се несигурност на глобалните пазари водещите доставчици ускориха растежа си, като разшириха своето портфолио от устройства за 2022 г., обяснява анализаторът от Canalys Саниам Чаурасия. Серията iPhone 13 продължава да "улавя" вниманието на потребителите, но новият iPhone SE, пуснат през март, се превръща във важен фактор за Apple за по-големи продажби на модели от среден клас. На цена, сходна на тази на своя предшественик, този смарjфон предлага модернизиран чипсет и подобрена производителност на батерията, като добавя 5G свързаността, която партньорите от операторския сегмент изискват."
В същото време Samsung увеличи производството на популярната серия A, за да се конкурира агресивно в сегмента на моделите от среден и нисък клас, но обнови и портфолиото си за 2022 г., включително флагманската серия Galaxy S22. "Докато китайските доставчици все още страдат от ограничени доставки в ниския клас, тяхната глобална експанзия е възпрепятствана от забавянето и на вътрешния им пазар", добавя анализаторът.
Въздействието върху бизнеса и пазарите е най-малкото притеснение, когато се разглежда цената на човешкия живот, причинена от руската инвазия в Украйна или продължаващата пандемия. Но събития от такъв мащаб могат да нарушат работата на цели индустрии. Вторичните ефекти като поскъпване на енергията или нарастваща инфлация сега стават много по-забележими за мнозина по света, а това от своя страна вероятно ще окаже допълнително въздействиеq като например забавено търсене на всякакви потребителски стоки, независимо дали това са смартфони или абонаменти за стрийминг услуги.
Глобален пазар на смартфони за първо тримесечие на 2022 г.
Доставчик | Пазарен дял Q1 2021 | Пазарен дял Q1 2022 |
Samsung | 22% | 24% |
Apple | 15% | 18% |
Xiaomi | 14% | 13% |
Oppo | 11% | 10% |
vivo | 10% | 8% |
Други | 28% | 27% |
Глобалните доставки на смартфони са се свили с 11% за първото тримесечие на годината, като това се дължи на неблагоприятните икономически условия и забавеното търсене през този сезон, показват предварителните данни на Canalys.
Въпреки това водещите компании са подобрили пазарения си дял, като южнокорейският производител Samsung го e увеличил до 24% при 19% за предходното, последното тримесечие на 2021 г., подсилвайки своето флагманско портфолио. Apple запазва второто място благодарение на растящото търсене на серията iPhone 13. Xiaomi успява да остане третият най-голям доставчик, разчитайки на отличното представяне на сериите Redmi Note. В топ 5 са още OPPO (включително OnePlus) и vivo.