Компаниите в САЩ и Западна Европа вече започнаха да отварят отново своите офиси за служителите, като днес са отворен 73% от офисите, докато година по-рано този дял беше 53%. Въпреки това само 9 на сто от служителите от всички фирми прекарват целия си работен ден в офиса. Това показва ново проучване за работата от дома на Futuresource Consulting, което изследва въздействието на хибридния модел на работа и как той ще оформи технологичните иновации и тяхното проникване сред потребителите.
В проучването са интервюирани над 1500 служители от САЩ и Западна Европа през февруари 2022 г. То показва, че служителите днес са по-мотивирани да инвестират в оборудване, което да направи работните кабинети в дома им по-удобни и ефективни. Освен това много хора вече са наясно точно какъв тип устройства подобряват отдалечената работа като осветление и слушалки, така че са по-подготвени да фокусират инвестициите си в точните продукти.
Хибридната работа вече не е свързана само с дома
"Работни практики в бъдеще стават все по-ясни", обяснява Алистър Джонстън, ръководител на отдела за съвместна работа във Futuresource Consulting. Според него все по-широк набор от различни работни места "влизат в играта". Изборът вече не е между дома или офиса. 41% от служителите редовно работят от публични места като кафенета, библиотеки и офиси за съвместна работа. "Това е мотивирано от желанието за промяна на обстановката, достъп до добра Wi-Fi мрежа и време, далеч от разсейващите фактори. Тези места помагат да задоволим нуждите ни от лично взаимодействие през деня, функция, традиционно предоставяна от офисната среда", допълва той.
Търговските канали, ориентирани към крайните потребители, ще играят все по-важна роля във веригите за доставки. Дори ако компаниите в крайна сметка плащат за това оборудване, в голяма част от случаите именно служителите избират и купуват продуктите. Въпреки това за по-скъпо оборудване като лаптопи работодателите често използват отстъпки и налагат по-високо ниво на контрол.
Сливане между корпоративни и лични устройства
"Виждаме по-нататъшно размиване на границите между работното място и потребителските технологии, казва Джонстън, като комплектът за домашна работа се използва за неработни цели. Всеки трети е личен администратор на своите компютърни устройства, а смартфоните се използват широко за гледане на видеоклипове, слушане на музика и лични администраторски задачи. Офис слушалките са продуктите, които вероятно няма да се използват извън сферата на работа", коментира анализаторът.
Естетиката на устройството става все по-важна. В много случаи тези продукти навлизат в общото домашно пространство, а не се ограничават до специалните домашни кабинети. Изследването на Futuresource показва, че дизайнът и външният вид са оценени над средното като изискване, тъй като устройствата трябва да се слеят с домашната среда. Освен това 37% от респондентите заявяват, че дизайнът е изключително важен за тях.
Възходът на виртуалната реалност и метавселените
Повечето служители са запознати с виртуалната реалност, като осем на всеки десет респонденти са чували за технологията. Привлекателността на технологията за употреба на работното място е силна. Почти двама от всеки трима са наясно с VR и се интересуват от използването му за работа. "Когато става дума за проникване на VR, има някои значими тенденции, които се развиват на базата на възрастта, казва Джонстън. Поколението Z и милениумите са почти два пъти по-склонни да проявят интерес, отколкото потребителите от по-старите поколения."
Според него необходимостта от носене на слушалки изглежда не представлява бариера, като 89% от респондентите са готови да го направят. Връзките и взаимодействието с колегите са идентифицирани като ключова област за подобряване на работата вкъщи, така че ползите от потапянето и свързаността може да са причина за привлекателността на тази технология. Продължаващата еволюция на метавселената може да доведе до преодоляване на част от усещането за социална изолация, която идва с дистанционната работа.
Компаниите в САЩ и Западна Европа вече започнаха да отварят отново своите офиси за служителите, като днес са отворен 73% от офисите, докато година по-рано този дял беше 53%. Въпреки това само 9 на сто от служителите от всички фирми прекарват целия си работен ден в офиса. Това показва ново проучване за работата от дома на Futuresource Consulting, което изследва въздействието на хибридния модел на работа и как той ще оформи технологичните иновации и тяхното проникване сред потребителите.
В проучването са интервюирани над 1500 служители от САЩ и Западна Европа през февруари 2022 г. То показва, че служителите днес са по-мотивирани да инвестират в оборудване, което да направи работните кабинети в дома им по-удобни и ефективни. Освен това много хора вече са наясно точно какъв тип устройства подобряват отдалечената работа като осветление и слушалки, така че са по-подготвени да фокусират инвестициите си в точните продукти.