314,1 млн. смартфона са доставени през първото тримесечие на 2022 г., което е 8,9% по-малко спрямо аналогичния период на миналата година. Спадът е налице вече трето поредно тримесечие, като от IDC обобщават, че ситуацията е по-лоша от очакваната, дори като се вземат предвид проблемите с логистиката и доставките на компоненти.
Потребителите, особено в Китай, се колебаят да харчат пари поради инфлацията и икономическата нестабилност. Паралелно растат цените на крайните продукти и компонентите. Също така карантинните мерки, които наскоро бяха въведени отново в Шанхай, също могат да окажат негативен ефект върху сегмента. Повечето производители се придържат към консервативна стратегия за растеж за 2022 г., съобщават още анализаторите. Те обаче смятат, че търсенето на смартфони по-скоро се отлага и в крайна сметка ще се завърне.
Въпреки тежките условия не се наблюдават значителни промени в подредбата първите пет производителя на смартфони през първото тримесечие на 2022. Samsung е на първо място с дял 23,4%, Apple е на второ място с 18,0%, следвани от китайските производители Xiaomi, OPPO и vivo с дялове съответно 12,7%, 8,7% и 8,1%. Samsung и Apple се справят с недостига на части и логистичните проблеми по-добре от конкуренцията и следователно следващите по големина производители получават по-малко поръчки.
Най големите доставчици на смартфони през 1Q2022
Компания | Доставки през 1Q22 (млн. бр.) | Дял от пазара през 1Q22 (%) | Доставки през 1Q21 (млн. бр.) | Дял от пазара през 1Q21 (%) | Ръст 1Q22/1Q21 (%) |
Samsung | 73,6 | 23,4 | 74,5 | 74,5 | -1,2 |
Apple | 56,5 | 18,0 | 55,3 | 55,3 | +2,2 |
Xiaomi | 39,9 | 12,7 | 48,6 | 48,6 | -17,8 |
OPPO | 27,4 | 8,7 | 37,5 | 37,5 | -26,8 |
vivo | 25,3 | 8,1 | 35,0 | 35,0 | -27,7 |
Други | 91,4 | 29,1 | 93,9 | 93,9 | -2,7 |
Общо | 314,1 | 100,0 | 344,7 | 100,0 | -8,9 |
314,1 млн. смартфона са доставени през първото тримесечие на 2022 г., което е 8,9% по-малко спрямо аналогичния период на миналата година. Спадът е налице вече трето поредно тримесечие, като от IDC обобщават, че ситуацията е по-лоша от очакваната, дори като се вземат предвид проблемите с логистиката и доставките на компоненти.
Потребителите, особено в Китай, се колебаят да харчат пари поради инфлацията и икономическата нестабилност. Паралелно растат цените на крайните продукти и компонентите. Също така карантинните мерки, които наскоро бяха въведени отново в Шанхай, също могат да окажат негативен ефект върху сегмента. Повечето производители се придържат към консервативна стратегия за растеж за 2022 г., съобщават още анализаторите. Те обаче смятат, че търсенето на смартфони по-скоро се отлага и в крайна сметка ще се завърне.