През 2021 г. в световен мащаб са продадени 7,1 млн. сгъваеми смартфони. Популярността на този форм-фактор расте бързо - през 2020 г. са продадени 1,9 млн. такива устройства, а през 2025 г. според анализаторите от IDC ще бъдат продадени 27,6 млн., което в парично изражение ще бъде приблизително 29 милиарда долара.
Според анализаторите ръстът през 2021 г. е основно благодарение на успешните продажби на моделите Samsung Flip3 и Fold3, особено на първия от тях поради цената му 999 долара. Fold3 е много по-скъп и засега остава нишов продукт.
Въпреки бързия ръст 264,3% между 2020 и 2021 г. и очакваните 69,9 на сто средно на година до 2025, делът на сгъваемите модели на пазара на смартфони ще продължава да е малък. През миналата година той бе 0,5%, а до 2025 г. ще нарасне до 1,8%. Все пак обаче в сегмента на Android устройствата на цена над 1000 долара те представляват около една трета.
Според анализаторите скоро възможността за сгъване ще се превърне в също толкова отличителна черта на премиум моделите, колкото и поддръжката на 5G мрежи. Следователно за производителите сгъваемите смартфони са обещаваща посока на развитие.
В професионалния сегмент сгъваемите смартфони биха могли да се позиционират като заместител на телефони и таблети. Въпреки че според анализаторите популярността на подобно приложение засега е ниска, производителите вече са започнали да създават модели, насочени към корпоративни потребители.
Световни доставки на сгъваеми телефони, пазарен дял и прогноза за растеж (млн. бр.)
Форм-фактор | Доставки през 2021 г. | Пазарен дял през 2021 г. | Доставки през 2025 г. | Пазарен дял през 2025 г. | 2020-2025 среден годишен ръст (CAGR) |
Сгъваем | 7,1 | 0,5% | 27,6 | 1,8% | 69,9% |
Смартфон | 1341,8 | 99,5% | 1491,3 | 98,2% | 3,1% |
Общо | 1348,9 | 100,0% | 1518,9 | 100,0% | 3,5% |
През 2021 г. в световен мащаб са продадени 7,1 млн. сгъваеми смартфони. Популярността на този форм-фактор расте бързо - през 2020 г. са продадени 1,9 млн. такива устройства, а през 2025 г. според анализаторите от IDC ще бъдат продадени 27,6 млн., което в парично изражение ще бъде приблизително 29 милиарда долара.
Според анализаторите ръстът през 2021 г. е основно благодарение на успешните продажби на моделите Samsung Flip3 и Fold3, особено на първия от тях поради цената му 999 долара. Fold3 е много по-скъп и засега остава нишов продукт.