Даниел Гьоц, Vivo: Следваме умерена, постъпкова стратегия в Европа

Даниел Гьоц

Даниел Гьоц, Vivo: Следваме умерена, постъпкова стратегия в Европа

Александър Главчев
497 прочитания

Даниел Гьоц


Даниел Гьоц е продуктов мениджър в европейското представителство на китайския доставчик на смартфони Vivo. Компанията официално стъпки на континента сравнително скоро и постепенно разширява присъствието си в отделните страни, откривайки свои офиси - българският офис бе открит в края на пролетта.

Официалният повод за интервюто с Даниел е пускането на настоящия флагман на Vivo - X-80 Pro, в Европа. На Стария континент устройството бе представено официално на ексклузивно събитие в Берлин, Германия, в средата на юни.

Г-н Гьоц, Vivo на практика е новодошла на зрелия европейски пазар. И така, как планирате да станете по-видими на такова оживено място?

Възприели сме умерен подход, стъпка по стъпка. Много сме щастливи да сме тук, в Европа, и сме щастливи, че сме в България. Радваме се и на медийното внимание и следим потребителските отзиви. Нашите партньори - телекомите, също използват продуктите ни и ни дават обратна връзка.

Да, ние сме нови тук, в Европа, но на други пазари вече сме на различно ниво на развитие. Този опит е много полезен за нас.

Що се отнася видимостта, ние сме официалният спонсор на световното първенство по футбол и европейското първенство през 2024. Също така на местно ниво се радваме на партньорства с ключови телекомуникационни партньори. Бих казал, че сме на добър път както на локално, така и на глобално ниво.

Важно събитие за Vivo през 2020 г. бе сключването на партньорство с Zeiss. Как от ваша страна се развива това партньорство?

За нас е просветляващо и учим много от Zeiss, особено нашият екип за изображения в Китай. Много сме щастливи от това партньорство и мисля, че това си личи, особено в най-новите ни продукти. По принцип фокусът ни е да имаме възможно най-добрите иновации и да предложим максимално качество за нуждите на потребителите. Резултатът от всичко това се вижда в X-80 Pro.

Много се радваме и на признанията, които получихме от ключови медии тук, в Европа. Те могат да видят, че нашите продукти са различни и подобряват пазара като цяло, особено чрез технологиите, вложени в камерите на нашите смартфони. След модела X51, който пуснахме за първи път в Европа, X-60 Pro, който дойде с технологии от Zeiss, и сега X-80 Pro, се вижда значително подобряване на качеството на изображенията. С такъв опитен партньор като Zeiss на наша страна мисля, че пред нас се разкрива едно страхотно бъдеще.

Знаем, че камерата е една от най-важните части на настоящите смартфони. Дали клиентът търси само високо качество на камерата или иска нещо повече?

Това е страхотен въпрос, който винаги си задавам като продуктов мениджър, стремейки се да разбера нуждите на потребителите. И във всеки ден от нашето развитие имаме подобни въпроси на всяко ниво. В тази посока ми помага и нашата научноизследователска и развойна база.

Спомням си онези стари времена, когато използвах функционалния телефон на баща ми. Разбира се, сега няма как потребителят да е щастлив от това, че просто прави снимки, или да се радва на факта, че вижда лицето си.

Паралелно с това в днешно време е също толкова важно не само да дадете на потребителя страхотна камера, но и всички необходими инструменти, когато той нужда от тях. Фотоапаратите и смартфоните трябва да притежават някаква уникалност по отношение на техния стил. Мисля, че това е важна област, която подобрихме, особено с нашия чип V1+.

Интересен пример е и нощният режим и тук пак ще спомена страхотния ни развоен екип в Китай. От там отидоха за три дни във вътрешна Монголия, за да заснемат перфектния нощен кадър на звездно небе. В днешно време смартфоните са на толкова високо ниво, особено по отношение на качеството на камерата, че е необходим екип, фокусиран само върху една област и дори върху един режим.

Едно от нещата, които се забелязват при смартфоните през последните години, е, че все повече компаниите акцентират върху продуктите си от среден клас, все по-често чуваме за флагмани среден клас. Как гледате от Vivo в тази посока?

Средният диапазон, разбира се, е много важен. Не само водещите смартфони са важни за един бизнес и за една марка, според мен тя трябва да покрива различни области, защото имаме различни потребители.

За нас като Vivo е много важно да разполагаме с този среден диапазон. Нашите модели V23 и V21 се радват на висока популярност. В серията Y пък имаме Y 76 и Y 72, които също са много популярни в тази ценова група.

Разговаряйки с потребителите, разбираме, че те харесват дизайна. Нещата обаче не се изчерпват с това. Разполагаме с огромно технологично предимство в тази ценова категория. Невероятно е какво можете да получите в ценовата група, която е най-популярна тук, в Европа, от 200 до 300 евро.

Друга интересна тенденция през последните години е удължаването на цикъла на смяна на смартфона. Смятате ли, че производителите могат да се възползват от нея?

На първо място, за нас е много важно нашите продукти да получат издръжливост и дълъг живот на своето устройство. Често се случва младежи да си купят нов смартфон и да дадат старите си на своите родители.

Нашите продукти са много здрави и с високо качество на изработка. От софтуерна гледна точка пък е много важно да предоставяме редовни актуализации. Тук също имаме страхотна основа, като актуализираме ден след ден с нашата FuntouchOS.

Връщайки се към въпроса ви за дълголетието на смартфоните, наясно сме с тенденцията и я приемаме сериозно.

Разкажете за технологичните иновации, върху които работите и които вграждате в устройствата си.

Технологичните тенденции са много важни за разбиране. Една настояща такава е 5G, която става все по-популярна сред много потребители. Ето защо нашият научноизследователски екип работи много усилено и ние вече публикувахме на сайта си Бяла книга за 6G.

Много важно е една технологична компания винаги да изпреварва, а не просто да е в крак с текущото време. Важно е да се отчитат най-новите тенденции и дори да бъдете един от двигателите на развитието. При нас тук попада споменатият V1+ чип.

Също така в X-80 Pro имаме най-големия четец на пръстови отпечатъци, 11,1 пъти по-голям. Това допринася значително за ежедневното удобство при ползването на смартфона. Регистрирането на нов отпечатък пък става само с едно докосване, а не след 15 или 20.

Виждате ли място за Vivo на корпоративния пазар?

За бизнеса е особено важна сигурността. Разбираме това от разговори и с нашите партньори, които ни дават обратна връзка, включително от корпоративния сегмент. Споменатият голям сензор за пръстови отпечатъци е едно от нещата, които могат да са много полезни за корпоративни приложения. X-80 Pro идва със софтуерна иновация - двоен четец за пръстови отпечатъци.

Нормалните четци имат процент на неуспех 1 на 50 хил. пъти. Тоест чужд пръст може да отключи устройството ви веднъж на 50 хил. пъти. Чрез отключването с два пръста този шанс спада до 1 на 2,5 млрд. Тоест на теория едва трима души от цялата човешка раса могат да отключат смартфона. Това несъмнено е важен показател за бизнеса, където защитата на устройствата е особено важна.

Как виждате бъдещето на Vivo в Европа?

За нас е много важно да продължим с нашия подход стъпка по стъпка. Искаме да изградим силна основа и работим върху нея ден след ден. Получаваме страхотна обратна връзка и сме много доволни от резултатите, които вече имаме през последните две години.

Спазваме обещанието си, че камерата е много важна характеристика на телефона. Ще продължим да работим в тясно сътрудничество с Zeiss и с техните невероятни експерти за разработването на нашите камери.

Даниел Гьоц е продуктов мениджър в европейското представителство на китайския доставчик на смартфони Vivo. Компанията официално стъпки на континента сравнително скоро и постепенно разширява присъствието си в отделните страни, откривайки свои офиси - българският офис бе открит в края на пролетта.

Официалният повод за интервюто с Даниел е пускането на настоящия флагман на Vivo - X-80 Pro, в Европа. На Стария континент устройството бе представено официално на ексклузивно събитие в Берлин, Германия, в средата на юни.

Г-н Гьоц, Vivo на практика е новодошла на зрелия европейски пазар. И така, как планирате да станете по-видими на такова оживено място?

Възприели сме умерен подход, стъпка по стъпка. Много сме щастливи да сме тук, в Европа, и сме щастливи, че сме в България. Радваме се и на медийното внимание и следим потребителските отзиви. Нашите партньори - телекомите, също използват продуктите ни и ни дават обратна връзка.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК