В конферентен разговор с инвеститорите в сряда главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че следващият хардуер на компанията ще бъде "умни очила", направени в партньорство с класическия производител Ray-Ban.
Зукърбърг направи обявлението за новото сътрудничество след продължително обсъждане на плановете на Facebook за Oculus Quest, универсалната платформа за виртуална реалност (VR) на компанията. Зукърбърг казва, че социалните медии са истинското "убийствено приложение" на VR, подкрепяйки това с данни от Oculus Quest: "Най-популярните приложения в Quest са социално ориентирани, което отговаря на първоначалната ни теза, че виртуалната реалност ще бъде социална платформа."
Зукърбърг възнамерява досега неназованите умни очила да бъдат стъпка към крайната цел, а не самата крайна цел, която обаче все още не обрисува в детайли.
Знаем, че не се очаква очилата да имат интегриран дисплей, благодарение на публикация в The Verge при първоначалното им обявяване през септември 2020 г. Ray-Ban/Facebook очилата изглежда ще попаднат в същата категория като Amazon Echo Frames или Lucyd Lyte - нормално изглеждащ чифт слънчеви очила с интегрирано Bluetooth сдвояване и насочени високоговорители. Зукърбърг описва интелигентните очила като стъпка не само към виртуалната или разширената реалност, каквато я познаваме, а и като своеобразна метавселена. "И така, какво е метавселената? Това е виртуална среда - като интернет, в който влизате вътре, а не просто гледате. И ние вярваме, че това ще бъде наследник на мобилния интернет."
След като предупреди, че изграждането на визията му ще изисква значителни инвестиции не само от самия Facebook, но и от цялата екосистема от партньори на технологичния гигант, Зукърбърг добавя: "Освен че е следващата глава от историята на интернет, метавселената ще бъде следващата глава и за нас като компания."
В конферентен разговор с инвеститорите в сряда главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че следващият хардуер на компанията ще бъде "умни очила", направени в партньорство с класическия производител Ray-Ban.
Зукърбърг направи обявлението за новото сътрудничество след продължително обсъждане на плановете на Facebook за Oculus Quest, универсалната платформа за виртуална реалност (VR) на компанията. Зукърбърг казва, че социалните медии са истинското "убийствено приложение" на VR, подкрепяйки това с данни от Oculus Quest: "Най-популярните приложения в Quest са социално ориентирани, което отговаря на първоначалната ни теза, че виртуалната реалност ще бъде социална платформа."