Qualcomm навлиза в метавселената с нова AR платформа

Qualcomm навлиза в метавселената с нова AR платформа

Интелигентните очила ThinkReality A3 на Lenovo, съчетани със смартфон на Motorola, ще бъдат първата комерсиална реализация на Snapdragon Spaces

Иван Гайдаров
891 прочитания

Qualcomm представи Snapdragon Spaces, комплект за разработчици, който се носи на главата и е предназначен за създаване на приложения с добавена реалност (AR) или добавяне на AR към съществуващи приложения за Android. Snapdragon Spaces се основава на съществуващите XR1 и XR2 5G платформи на Qualcomm и включва пространствено картографиране и свързване, оклузия, откриване на равнини, локални котви и др. Освен това платформата ще включва технологии, придобити благодарение на две скорошни сделки, разкриват от Qualcomm. HINS SAS и нейното дъщерно дружество Clay AIR предлагат софтуер за проследяване на ръцете и разпознаване на жестове, докато Wikitude добавя технология за разпознаване и проследяване на обекти и изображения.

Хюго Суорт, вицепрезидент на Qualcomm за XR, предвижда, че с развитието на технологиите "AR хедсетите ще заменят всеки екран, който имаме в момента". "Отиваме в свят, в който този 2D екран наистина изчезва", прогнозира той по време на брифинг.

По този начин Суорт се присъединява към списъка високопоставени технологични ръководители, включително главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела и основателят на Facebook Марк Зукърбърг, които поглеждат сериозно към развитието на разширената реалност (XR) и метавселената.

В реалния свят

Интелигентните очила ThinkReality A3 на Lenovo, съчетани със смартфон на Motorola, ще бъдат първата комерсиална реализация на Snapdragon Spaces. От Qualcomm добавят също така, че Xiaomi и Oppo също са готови да използват новата платформа, която трябва да бъде готова за пазара следващата пролет.

Qualcomm също така посочи като свои партньори операторите на мобилни мрежи Deutsche Telekom, T-Mobile US и NTT DoCoMo, които се очаква да наложат връзката между AR очилата и смартфоните, подкрепяйки комерсиализацията на Snapdragon Spaces.

За да изгради екосистемата си от разработчици, Qualcomm поддържа много съществуващи 3D среди, включително тези, създадени от Epic Games, Unity и Niantic. Тази седмица Niantic пусна нова платформа, наречена Lightship, която интегрира Snapdragon Spaces, за да даде възможност на разработчиците да създават AR преживявания на открито.

Разработчиците на AR също така ще получат подкрепа от програмата Pathfinder на Qualcomm, която ще осигури платформена технология, финансиране на проекти, съвместен маркетинг, както и комплекти за разработка на хардуер за Snapdragon Spaces.

Не на последно място от гиганта в производството на чипове обръщат внимание, че с придобиването на Wikitude в тяхната орбита са попаднали "над 150 000 разработчици в 180 държави".

Qualcomm представи Snapdragon Spaces, комплект за разработчици, който се носи на главата и е предназначен за създаване на приложения с добавена реалност (AR) или добавяне на AR към съществуващи приложения за Android. Snapdragon Spaces се основава на съществуващите XR1 и XR2 5G платформи на Qualcomm и включва пространствено картографиране и свързване, оклузия, откриване на равнини, локални котви и др. Освен това платформата ще включва технологии, придобити благодарение на две скорошни сделки, разкриват от Qualcomm. HINS SAS и нейното дъщерно дружество Clay AIR предлагат софтуер за проследяване на ръцете и разпознаване на жестове, докато Wikitude добавя технология за разпознаване и проследяване на обекти и изображения.

Хюго Суорт, вицепрезидент на Qualcomm за XR, предвижда, че с развитието на технологиите "AR хедсетите ще заменят всеки екран, който имаме в момента". "Отиваме в свят, в който този 2D екран наистина изчезва", прогнозира той по време на брифинг.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК