Обученията засилват популяризацията на виртуалната реалност

Според IDC глобалните разходи за AR и VR ще достигнат 73 милиарда долара през 2024 г., а обученията ще бъдат сферата с най-много случаи на комерсиална употреба

Иван Гайдаров
1280 прочитания

През последните няколко седмици Microsoft и Meta (бившата Facebook) популяризираха виртуалната реалност като бъдещето на работния процес. Визията е отдалечените работници, представени от аватари или холограми, да седят заедно в дигитално пространство, което пресъздава истинската офис среда в реалния свят. И наистина може да дойде ден, когато VR ще замести личните срещи. Но засега компаниите възприемат VR по не толкова амбициозни начини, които обаче осигуряват осезаеми ползи. Една от тези области е провеждането на обучения, което обещава да трасира пътя за много по-широко използване на технологията.

Според IDC глобалните разходи за добавена реалност (AR) и VR ще достигнат 73 милиарда долара през 2024 г. Обучението ще бъде сферата с най-много случаи на комерсиална употреба и ще генерира 4,1 милиарда долара от общата сума.

Bank of America е една от организациите, които са приели VR обучение в сериозен мащаб. Миналия месец тя въведе 20 VR симулации, за да помогне на служителите в 4300 финансови центъра в САЩ да изградят компетенции за взаимоотношения с клиенти и да се справят с чувствителни взаимодействия с потребителите.

Според ортопедичният хирург Джъстин Барад, съосновател на компанията за хирургично обучение Osso VR, пък технологията може да спомогне за намаляване на високите логистични разходи за персонално обучение. Софтуерът на Osso VR работи с Oculus на Meta, за да симулира операции. Хирурзите използват ръчни контролери на устройството, като тези, които се използват във видеоигрите, за да изиграят стъпките на процедурата в реалния живот. VR може да осигури и по-висококачествена обратна връзка за обучението - тъй като софтуерът проследява с точност движенията на хирурга, той може да каже точно къде трениращият се нуждае от корекция. Такава незабавна оценка може да намали времето, нужно за обучение за по-сложни задачи.

Джеръми Бейленсън, директор на Virtual Human Interaction Lab към Станфордския университет, казва, че възможностите на VR надхвърлят обучението на хората да извършват операции. Технологията може също така да преподава меки умения като работата с взискателни и проблемни клиенти. Според проучване на PwC сред 1600 участници учениците, подпомагани от VR, които са преминали обучение по меки умения, учат по-бързо. Те също така са по-емоционално ангажирани с материала и по-уверени в прилагането на новите си умения, отколкото техните съученици в класната стая.

Въпреки изброените предимства на VR обаче компаниите се забавиха да възприемат технологията заради сериозните провали на доставчиците на VR, които продължават да подхранват скептицизма сред бизнес лидерите.

Magic Leap например предизвика вълна от ентусиазъм относно потребителската употреба на AR и VR и привлече сериозни инвестиции. Компанията обяви, че нейният хедсет ще доставя изображения с кинематографично качество. Устройството в крайна сметка разочарова купувачите и според съобщенията компанията продаде едва 6000 от тях. Оттогава Magic Leap уволни стотици служители и промени фокуса си към предоставяне на по-малко амбициозни приложения с добавена реалност.

Снимка: Pixabay

През последните няколко седмици Microsoft и Meta (бившата Facebook) популяризираха виртуалната реалност като бъдещето на работния процес. Визията е отдалечените работници, представени от аватари или холограми, да седят заедно в дигитално пространство, което пресъздава истинската офис среда в реалния свят. И наистина може да дойде ден, когато VR ще замести личните срещи. Но засега компаниите възприемат VR по не толкова амбициозни начини, които обаче осигуряват осезаеми ползи. Една от тези области е провеждането на обучения, което обещава да трасира пътя за много по-широко използване на технологията.

Според IDC глобалните разходи за добавена реалност (AR) и VR ще достигнат 73 милиарда долара през 2024 г. Обучението ще бъде сферата с най-много случаи на комерсиална употреба и ще генерира 4,1 милиарда долара от общата сума.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК