Дали бихте се впуснали в любовна авантюра в метавслената? Въпросът изглежда логичен за деня на "Св. Валентин", но ново британско проучване показва, че метавселената се разглежда от все повече потребители като възможност за бъдеща връзка или дори за тайни виртуални любовни срещи.
Проучването на британския интернет доставчик Zen Internet показва, че над две пети (около 42%) от британците смятат, че срещата с някого във виртуалния свят е равносилно на изневяра на партньора в реалния живот. Анкетата е направена сред 2000 британци на възраст над 16 години.
Бъдещето на любовните запознанства обаче изглежда все по-дигитално. Над една трета от анкетираните вярват, че срещите в метавселената ще станат масова практика до 2030 г., но само 15% биха си потърсили нов партньор в метасвета.
И докато за някои любовта витае във "виртуалните облаци", една четвърт от запитаните признават, че лошата интернет връзка ще ги откаже от онлайн срещите, по специално при видеоразговори и при посещения в метавселената.
22% очевидно са заинтригувани от метавселената и възнамеряват да научат повече за нея през тази година, като този процент нараства до 30% при анкетираните на възраст от 35 до 44 годиниг. 25% пък смятат, че онлайн срещите ще се съчетаят с физически запознанства, което обаче може да се окаже разочарование, тъй като човекът, с когото досега сте вечеряли на виртуални свещи, може да се окаже скучен стар човек. Скорошно проучване на Gartner също показва, че една четвърт от анкетираните ще прекарват поне по час на ден в метавселената през 2026.
Метавселената ще предостави изцяло нов начин за взаимодействие с виртуални среди по един поглъщащ и интерактивен начин, смятат интернет специалисти. Затова подобно проучване показва колко важни ще бъдат нашите виртуални взаимодействия за нашата идентичност и нашите взаимоотношения. Може би е рано да се предскаже точно в какво ще се превърнем в метавселената, но знаем, че това ще открие напълно нови преживявания при пазаруване, работа, социално общуване, развлечения и, не на последно място, любовни срещи.
Всъщност от областта на метавселените идват все по-разнообразни новини. Наскоро McDonalds запази няколко търговски марки, свързани с метавселената, едната от които се описва като "виртуален ресторант, предлагащ истински и виртуални стоки". Подобни инициативи обявиха и други големи корпорации, включително Disney, Coca-Cola, Nike, Warner Brothers и Microsoft.
1.1 милиона виртуални потребители в Южна Корея
Същевременно в страните от Азия виртуалния живот, изглежда, се развива много по-бързо. При представянето на финансовите си резултати за 2021 г. южнокорейският оператор SK Telecom обяви, че в неговата метавселена Ifland вече има над 1.1 милиона активни потребители месечно. "С над 1.1 милиона активни потребители Ifland предизвиква сериозен интерес сред различни бизнеси и организации, получавайки над 1500 заявки за партньорства. В бъдеще Ifland планира да продължи да расте, отваряйки платформата към партньори и представяйки своя собствена икономическа система", пише в доклада на оператора.
Ifland бе стартирана през миналата година от SK Telecom и според оператора това е платформа за метавселени, проектирана за максимално потребителско изживяване в различните виртуални пространства и през различни аватари.
Метавселената предизвиква интереса и на хардуерните компании. Наскоро Qualcomm обяви, че ще отвори в Европа шест нови лаборатории, фокусирани върху метавселената. Тъй като метавселената няма да е притежание само на един доставчик, Gartner очаква тя да има виртуална икономика, движена от цифрови валути и незаменими токени (NFT). Метавселената ще засегне всеки бизнес, с който потребителите взаимодействат всеки ден.
Вероятно все повече такива светове ще включват плащания с криптовалута и токъни , но в момента са малко хората извън света на технологиите, които имат точна представа за какво им говорите, ако си поръчате виртуален бургер в метавселената.
Снимка: susan-lu4esm от pixabay.com
Дали бихте се впуснали в любовна авантюра в метавслената? Въпросът изглежда логичен за деня на "Св. Валентин", но ново британско проучване показва, че метавселената се разглежда от все повече потребители като възможност за бъдеща връзка или дори за тайни виртуални любовни срещи.
Проучването на британския интернет доставчик Zen Internet показва, че над две пети (около 42%) от британците смятат, че срещата с някого във виртуалния свят е равносилно на изневяра на партньора в реалния живот. Анкетата е направена сред 2000 британци на възраст над 16 години.