30% ръст на AR/VR пазара през 2022 г.

30% ръст на AR/VR пазара през 2022 г.

Инвестициите в потапящо съдържание и метавселената подхранват значително повишаване на интереса към технологията

Иван Гайдаров
989 прочитания

Дългосрочният потенциал за AR и VR устройствата остава силен въпреки икономическата несигурност, показват последните изследвания на CCS Insight, като инвестициите в потапящо съдържание и метавселената подхранват повишаването на интереса към този сегмент. Според доклада в рамките на 2022 г. в глобален мащаб ще бъдат доставени 14,3 милиона AR и VR устройства - 30% ръст на годишна база. VR хедсетите представляват огромната част от доставките - 93%.

Анализаторите от CCS смятат, че пускането на повече нови модели интелигентни очила ще "стартира" потребителския AR сегмент. Компанията прогнозира, че доставките на AR ще нараснат със 100% през 2022 г. и с 300% през 2023 г. Въпреки оптимизма обаче Джеймс Манинг Смит, старши анализатор в изследователската компания, отбелязва, че приемането на VR и AR устройства през 2022 г. е "по-ниско от прогнозираното" поради макроикономическия натиск.

"И все пак въпреки напрежението върху потребителските бюджети ранните потребители и ентусиасти ще проправят първоначалния успех на технологията. Възходът на културата на работа от вкъщи по време на пандемията от COVID-19 също привлече инвестиции от страна на предприятията", обясняват от CCS и добавят, че очакванията са корпоративните продажби да нараснат до 2,6 милиона през 2022 г.

От CCS изчисляват, че в крайна сметка се очаква доставките на AR/VR устройства да достигнат 87,7 милиона през 2026 г.

AR/VR през 2022 г. - AI, потребителски опит, здравеопазване и още

С възможностите, които дават, AR/VR, от една страна, ангажират в развитието си различни технологии, а от друга, променят в положителна посока редица индустрии.

Интеграция на изкуствен интелект (AI)

Изкуственият интелект (AI) вече демонстрира ефективността си в различни области, давайки на компаниите инструменти за постоянно откриване на нови възможности. Това важи до голяма степен и за тези, които прилагат AR/VR. Чрез комбинацията от тези възможности организациите могат да получат достъп до по-усъвършенствани AR/VR актуализации. Това ще доведе до създаване на ефективни работни пространства и разработване на нови функции като анализ на текст, откриване на обекти, етикетиране на сцени и т.н., които да заменят традиционните подходи за компютърно зрение. Индустрии като логистика, строителство, мода, медицина, развлечения и т.н. могат да се възползват от подобни внедрявания.

Клиентски опит при пазаруване

AR/VR ще бъдат неразделна част от дигитализацията на съвременния живот. Технологията може да подобри потребителското преживяване във виртуалния свят, което пък на свой ред да доведе до повече доволни клиенти за брандовете. IKEA PLACE е пример за приложение, което използва AR. То позволява на потребителите да въвеждат размерите на стаите си и да наслагват мебелите, като им дава представа как ще изглежда реално новата им стая. С помощта на AR компанията за мебели намалява значително връщането на продукти.

3D пробни стаи

Много компании за електронна търговия на дребно и физически вериги вече са адаптирали VR и AR технологията, за да позволят на клиентите си да проверят в детайли какво купуват. Към днешна дата този подход е най-популярен при очила, грим, аксесоари, дрехи и обувки, но се очаква пазарът на 3D пробни стаи да достигне границата от 12 милиарда долара до 2027 г.

Образование и обучение

COVID-19 удари силно образователния сектор. Образователните институти бяха затворени, за да се избегне разпространението на вируса, което способства за навлизането на технологията на този терен. VR и AR бяха приложени на практика за насърчаване на ученето в отсъствието на учители и училищна среда.

Обучението на служителите е друга област, в която технологията намира своето приложение, позволявайки на организациите да обучават ефективно своите нови служители с по-ниски разходи. Потребителите не само научават насоките за това как работят машините или процесите, но също така се научават как да работят или маневрират с тях.

Очаква се популярността на AR и VR в тези две сфери да нараства.

Медицина и здравеопазване

Използването на изкуствен интелект и AR/VR революционизира здравната индустрия. То позволи разработването на усъвършенствани диагностични инструменти за откриване на заболяване и отправяне на препоръки. AR технологията, когато се комбинира с машинно обучение, помага и при ранно откриване на заболяването. Това става възможно чрез заснемане на изображенията в реално време и бързата им последваща обработка за показване на резултатите.

Недвижими имоти

AR/VR даде значителни предимства на индустрията на недвижимите имоти. Потенциалните купувачи могат да се впуснат във виртуална обиколка из имота и да се запознаят с неговия интериор и екстериор. 3D дизайнът в недвижимите имоти постепенно се превръща във водеща тенденция. Използването на технологията може да гарантира на хората, че разбират точно какво купуват, като предварително визуализират обекта.

Метавселената

Технологията за AR и VR, задвижвана от изкуствен интелект, стои в основата на курса към дигиталния виртуален свят. Метавселената е виртуален свят, който се разработва, за да позволи на хората да работят, играят, общуват, пазаруват и т.н., използвайки своите виртуални аватари. В Sandbox например потребителите могат не само да играят, но и да изследват. Потребителите вече могат да си купят виртуална земя, да участват в концерти на живо и да гледат спортни събития. Нарастващият брой на услугите в метавселената гарантира бляскаво бъдеще на интернет.

Дългосрочният потенциал за AR и VR устройствата остава силен въпреки икономическата несигурност, показват последните изследвания на CCS Insight, като инвестициите в потапящо съдържание и метавселената подхранват повишаването на интереса към този сегмент. Според доклада в рамките на 2022 г. в глобален мащаб ще бъдат доставени 14,3 милиона AR и VR устройства - 30% ръст на годишна база. VR хедсетите представляват огромната част от доставките - 93%.

Анализаторите от CCS смятат, че пускането на повече нови модели интелигентни очила ще "стартира" потребителския AR сегмент. Компанията прогнозира, че доставките на AR ще нараснат със 100% през 2022 г. и с 300% през 2023 г. Въпреки оптимизма обаче Джеймс Манинг Смит, старши анализатор в изследователската компания, отбелязва, че приемането на VR и AR устройства през 2022 г. е "по-ниско от прогнозираното" поради макроикономическия натиск.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК