IDC: Сериозна конкуренция на VR пазара през 2023 г.

Unsplash.com
Maxim Hopman

IDC: Сериозна конкуренция на VR пазара през 2023 г.

Александър Главчев
215 прочитания

Unsplash.com

© Maxim Hopman


241,6% ръст на доставките на шлемове за виртуална реалност (VR) отчита IDC през първото тримесечие на 2022 г. в сравнение с аналогичния период на миналата. Според анализаторите продължаващото търсене и улесненото предлагане са помогнали увеличаването на продажбите. Все пак се допълва, че първата четвърт на 2021 г. е била силно засегната засегнат от проблеми с доставките.

Пазарният лидер Meta е увеличил своя дял, завладявайки 90% от пазара, като нейният продукт Quest 2 остава изключително популярен. Компанията продължава да предлага ексклузивно съдържание, като същевременно субсидира хардуера. На втора позиция в сегмента е Pico на ByteDance с 4,5% дял. Въпреки че Pico до голяма степен оперира в границите на Китай, компанията поддържа присъствие на много световни пазари, предимно в търговския сегмент. Скорошното стъпване в много европейски страни, както и нарастващата библиотека от потребителско съдържание се очаква да помогнат на марката да привлече по-голяма аудитория през следващите тримесечия. DPVR, HTC и iQIYI затварят челната петица на доставчиците на VR продукти със сумарен дял от под 4%.

"Meta продължава да налива долари в разработването на метавселената, но стратегията за насърчаване на евтин хардуер за сметка на рентабилността не е устойчива в дългосрочен план", обяснява Джитеш Убрани, изследователски мениджър за IDC Mobility and Consumer Device Trackers. "Добрата новина е, че предстоящите ориентирани към професионална употреба слушалки от Meta ще послужат като отправна точка за насочването на компанията към хардуер, генериращ по-високи приходи." Очаква се това доведе до повишаване на крайните цени за цялата индустрия. Според Убрани средните продажни така или иначе цени пълзят нагоре, паралелно с подобряването на технологията.

За цялата 2022 г. анализаторите очакват доставките да достигнат 13,9 млн. бр., което е ръст от 26,6%. 2023 г. се предвижда да е ключова за VR/AR индустрията, тъй като тогава се очаква да бъдат пуснати шлемове от следващо поколение от Meta, Pico и Sony заедно, както и такъв продукт от Apple, който се очаква да предостави т.нар. смесена реалност.

"Всички погледи ще бъдат насочени към Apple, когато пусне първия си продукт следващата година и макар да е изкушаващо да си представим, че компанията доставя големи количества, имайте предвид, че това е първият и такъв шлем, който ще се хареса предимно на малка аудитория от ранни ентусиасти и феновете на Apple", отбеляза Рамон Ламас, изследователски директор в екипа за обогатена (AR) и виртуална реалност на IDC. "По-нататъшните итерации вероятно ще покажат еволюция, която ще расте със скокове. Междувременно компании като Meta и Sony вече имат силно присъствие и задържано търсене, от което могат да се възползват. Като цяло това е силен двигател, който да тласка пазара напред."

241,6% ръст на доставките на шлемове за виртуална реалност (VR) отчита IDC през първото тримесечие на 2022 г. в сравнение с аналогичния период на миналата. Според анализаторите продължаващото търсене и улесненото предлагане са помогнали увеличаването на продажбите. Все пак се допълва, че първата четвърт на 2021 г. е била силно засегната засегнат от проблеми с доставките.

Пазарният лидер Meta е увеличил своя дял, завладявайки 90% от пазара, като нейният продукт Quest 2 остава изключително популярен. Компанията продължава да предлага ексклузивно съдържание, като същевременно субсидира хардуера. На втора позиция в сегмента е Pico на ByteDance с 4,5% дял. Въпреки че Pico до голяма степен оперира в границите на Китай, компанията поддържа присъствие на много световни пазари, предимно в търговския сегмент. Скорошното стъпване в много европейски страни, както и нарастващата библиотека от потребителско съдържание се очаква да помогнат на марката да привлече по-голяма аудитория през следващите тримесечия. DPVR, HTC и iQIYI затварят челната петица на доставчиците на VR продукти със сумарен дял от под 4%.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК