Кой може да измести Meta от доминиращата позиция на VR пазара

Pixabay.com
Riki32

Кой може да измести Meta от доминиращата позиция на VR пазара

По данни на IDC глобалните доставки на VR устройства са скочили с 241,6% през Q1 на 2022 г.

Мария Динкова
282 прочитания

Pixabay.com

© Riki32


Глобалните доставки на устройства за виртуална реалност са скочили с 241,6% през първото тримесечие на 2022 г. спрямо същия период миналата година, показват данните на IDC. Продължаващото търсене и улеснените доставки помагат за разрастването на сегмента. Въпреки това трябва да се отбележи, че в началото на 2021 г. имаше сериозни проблеми с доставките, което отчасти е и причината за високия резултат през тази година.

Не е изненадващо, че лидер в сектора е Meta, чийто пазарен дял достига 90%, след като Quest 2 запазва своята популярност. Компанията също така продължава да предлага повече ексклузивно съдържание, докато субсидира хардуера.

От IDC подчертават, че гигантът продължава да влага средства в разработването на метавселената, но стратегията за предлагането на икономичен хардуер за сметка на печалба не е устойчив модел в дългосрочен план. "Добрата новина е, че предстоящият ориентиран към производителност хедсет от Meta ще пренасочи компанията към хардуер, генериращ по-високи приходи", отбелязва Джитеш Убрани, мениджър изследвания в IDC. Той допълва, че това ще доведе до увеличаване на цените и за крайните потребители за цялата индустрия, след като средните цени растат, а технологията се подобрява.

На второ място по пазарен дял се нарежда Pico на ByteDance с 4.5%. Макар продуктът да се използва основно в Китай, той запазва присъствието си и на много глобални пазари. Наскорошното разширяване в много европейски страни, както и разрастващата се библиотека от потребителско съдържание вероятно ще помогнат на компанията да привлече по-голяма аудитория през следващите тримесечия. DPVR, HTC и iQIYI влизат в топ 5 с общо под 4% пазарен дял.

Според прогнозите доставките на VR устройства ще продължат да се увеличават през 2022 г. и до края на годината да достигнат 13,9 млн. единици, което е ръст с 26,6%. Въпреки това 2023 г. ще бъде ключова година за цялата индустрия (включително за сектора на добавената реалност), тъй като следващото поколение хедсети на Meta, Pico и Sony се очаква да бъдат пуснати на пазара заедно с хедсет от Apple, който вероятно ще предложи смесена реалност.

Въпреки че всички очакват устройствата на Apple следващата година, от IDC предупреждават, че едва ли компанията ще достави големи обеми. Тъй като става дума за първи хедсет, е по-вероятно той да привлече предимно малка аудитория от ранни потребители и фенове на продуктите на гиганта. Междувременно обаче компании като Meta и Sony вече разполагат с база потребителите и търсене, на които могат да разчитат.

Макар засега доминиращата позиция на Meta да изглежда сигурна, предстои да видим какво ще се случи през следващите месеци. Едно обаче е сигурно - всички тези фактори са сериозна предпоставка за предстоящ растеж на пазара за устройства за виртуална и смесена реалност.

Глобалните доставки на устройства за виртуална реалност са скочили с 241,6% през първото тримесечие на 2022 г. спрямо същия период миналата година, показват данните на IDC. Продължаващото търсене и улеснените доставки помагат за разрастването на сегмента. Въпреки това трябва да се отбележи, че в началото на 2021 г. имаше сериозни проблеми с доставките, което отчасти е и причината за високия резултат през тази година.

Не е изненадващо, че лидер в сектора е Meta, чийто пазарен дял достига 90%, след като Quest 2 запазва своята популярност. Компанията също така продължава да предлага повече ексклузивно съдържание, докато субсидира хардуера.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК