Отдавна очакваният AR/VR хедсет на Apple ще пристигне с няколко иновативни функционалности. Според източници от компанията хардуерът за смесена реалност (XR) ще използва сканиране на ириса както за влизане в системата, така и за извършване на плащания. За момента от Apple отказват официален коментар, но анализатори смятат, че именно с тази цел технологичният гигант е придобил разработчика на технологии за проследяване на очите SensoMotorics през 2017 г.
При предишни "течове" на информация стана ясно, че хедсетът ще разполага и с други първокласни функции, включително дисплеи с много висока разделителна способност, възможност за подробно проследяване на изражението на лицето, както и такава за магнитно закрепване на персонализирани лещи за хора, диагностицирани с очни проблеми. Слушалките се очаква да бъдат захранвани от чип M2, захранващ и последните модели на Mac, който обаче ще работи на ниска честота на опресняване на дисплея и ще увеличава живота на батерията, без това да е за сметка на естественото усещане.
AR/VR хедсетът на Apple се очаква на пазара в рамките на 2023 г., което логично поражда въпроса за конкуренцията, в която се очаква да влезе той с Quest Pro на Meta. Предполага се, че две от обявените по-рано 14 камери на модела на Apple ще проследяват краката на потребителя, което му дава предимство при изобразяване на цяло тяло в сравнение с устройството на Meta. Quest Pro разполага с 10 камери, като нито една от тях не е фокусирана върху краката. Освен това той също така ще е по-лек от 1,6-килограмовото устройство на Meta.
Пазарът на VR/AR хедсети - една назад, две напред
Ако трябва да обобщим перспективите пред пазара на VR/AR хедсети, то най-подходящото определение би било "една назад, две напред". Въпреки че с развитието на концепцията за метавселена и многобройните приложения, които могат да имат подобни устройства в редица индустрии, според Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker на International Data Corporation (IDC) световните доставки в сферата се очаква да намалеят с 8,7% на годишна база (до близо 260 000 единици) до края на 2022 г. Пазарът регистрира отстъпление няколко поредни тримесечия заради нестабилните финансови показатели на някои от водещите компании, липсата на нови устройства, както и на търсене от страна на крайните потребители, изброяват анализаторите.
"През първата половина на 2022 г. 5-те най-добри хедсети за смесена реалност бяха на Microsoft, Rokid, Shadow Creator, Mad Gaze и RealWear. Очаква се обаче пейзажът да се промени драматично, тъй като все повече компании навлизат на него, а технологични гиганти като Apple и Meta проявяват все по-голям интерес", обясняват от IDC, като добавят, че въпреки спада през 2022 г. се очаква той да има среден годишен темп на растеж 70,3%, достигайки 4,1 милиона единици до края на 2026 г.
"Все още сме на години от масовото възприемане на XR хедсетите от потребителите и най-ранната времева рамка за налагането на този тип продукти e краят на 2024 г. или началото на 2025 г. Kомпании като Apple, Meta и други използват това, което вече са научили, за да създават по-рационализирани и удобни за потребителите дизайни", обобщава в заключение Джитеш Убрани, мениджър на изследванията на потребителските устройства в IDC.
Отдавна очакваният AR/VR хедсет на Apple ще пристигне с няколко иновативни функционалности. Според източници от компанията хардуерът за смесена реалност (XR) ще използва сканиране на ириса както за влизане в системата, така и за извършване на плащания. За момента от Apple отказват официален коментар, но анализатори смятат, че именно с тази цел технологичният гигант е придобил разработчика на технологии за проследяване на очите SensoMotorics през 2017 г.
При предишни "течове" на информация стана ясно, че хедсетът ще разполага и с други първокласни функции, включително дисплеи с много висока разделителна способност, възможност за подробно проследяване на изражението на лицето, както и такава за магнитно закрепване на персонализирани лещи за хора, диагностицирани с очни проблеми. Слушалките се очаква да бъдат захранвани от чип M2, захранващ и последните модели на Mac, който обаче ще работи на ниска честота на опресняване на дисплея и ще увеличава живота на батерията, без това да е за сметка на естественото усещане.