Deloitte: Услугите на метавселената се осребряват най-бързо в Азия

Pixabay
Riki32

Deloitte: Услугите на метавселената се осребряват най-бързо в Азия

Метавселената ще увеличи БВП на Азия с $1.4 трилиона, Сингапур вече е световен хъб на "виртуалните светове"

Владимир Владков
335 прочитания

Pixabay

© Riki32


Метавселената все още е в "ранна детска възраст", но устойчивите инвестиции в технологията през следващото десетилетие могат да имат значително въздействие върху икономиките. В тази област страните от Азия са сред водещите, като нов доклад на Deloitte показва, че те развиват много бързо платформите за метавселена, които вече се използват от милиони хора за игри, за общуване, за създаване на цифрови близнаци, както и за посещение на концерти и закупуване на стоки.

Например, южнокорейското приложение Zepeto вече разполага с над 300 милиона регистрирани потребители по целия свят. Въпреки това ще минат години, преди да имаме напълно завладяващата метавселена с по-плавно изобразяване в реално време на визуално по-богати светове, в които да се срещат едновременно милиони потребители, пише още в доклада.

Deloitte обаче отбеляза, че метавселената ще оказва значително трансформиращо въздействие върху азиатските икономики, но реализирането на пълния потенциал ще зависи от широк набор от социално-икономически фактори. Страните от Азия са доминиращи във веригата за доставки на хардуер, а страни като Южна Корея вече са разработили план за насърчаване на своята индустрия за приложение за метавселени.

По отношение на регулаторите Сингапур, Хонконг, Индия и други страни създават положителна бизнес среда и въвеждат ясни регулаторни предпазни огради, гарантирайки, че бизнесът и потребителите могат безопасно да общуват в метавселената.

Най-големите икономики в Югоизточна Азия като Индонезия, Тайланд и Виетнам също изпробват нови бизнес модели, особено малките и средни предприятия, които въвеждат иновации с технологии web3 и блокчейн.

Освен това регионът има богато и разнообразно културно наследство, което се стреми да използва, за да разработи завладяващо съдържание и преживявания. Япония например използва своето наследство като пионер при видеоигрите, за да създаде нови индустрии в метавселената.

Сингапур вече е световен хъб

Анализаторите от Deloitte предполагат, че до 2035 г. потенциалното икономическо въздействие на метавселената в Сингапур може да достигне от 9 до 17 милиарда долара годишно, или 1.3 до 2.4% от БВП на страната. С малко население и малко природни ресурси, трансформацията на Сингапур в глобален икономически и финансов център в рамките на пет десетилетия се стимулира от политическата стабилност, стабилните регулаторни рамки и бизнес среда, отворена за инвеститорите. Всичко това превърна Сингапур в най-добрия избор за компаниите, които да разгръщат своите услуги за метавселени, отбелязват от Deloitte.

Deloitte отбеляза, че ключовите сектори, които ще се възползват от развитието на метавселената, включват здравеопазването, където болниците използват потапящи виртуални технологии за подобряване на медицинското образование и медицинските услуги, както и градското планиране. Сингапур е една от първите страни, внедрили в национален мащаб цифрови близнаци.

У нас институтът GATE в партньорство със Столичната община, "Софияплан", университета "Чалмърс" в Гьотеборг и Университета "Твенте" стартираха пилотен проект за изграждане на цифров двойник на София.

Ако приемем, че внедряването на метавселената трябваше да започне днес, през 2022 г., тогава потенциалният принос на метавселената към глобалния БВП ще е $3.01 трилиона през 2031 г., допълват Лау Кристенсен и Алекс Робинсън от Analysis Group. Тази оценка е в рамките на обхвата на съществуващите индустриални прогнози, които включват оценки, вариращи от $800 милиарда до $2 трилиона през следващите няколко години, като тази оценка се базира на краткосрочните въздействия върху игрите, социалните медии, електронната търговия и забавленията на живо. Дългосрочните прогнози изчисляват много по-сериозен принос, вариращи от $3 трилиона до над $80 трилиона.

В Европа промишлените компании приемат XR технологии, за да опростят и рационализират процесите на създаване на прототипи, обучението, дистанционно насочване и взаимоотношения с клиенти. Siemens предлага VR продукт за продуктов дизайн и създаване на прототипи, наречен Teamcenter VR.27 Възможността за промяна на дизайна и характеристиките на прототипа в 3D има потенциал до доведе до значителни спестявания на време и разходи, тъй като итерацията в 3D намалява както суровините, така и времето за производство. Професионалното промишлено обучение също може да се възползва от VR приложенията, а BMW, Peugeot и Audi са сред първите, възприели промишленото VR обучение, за което е доказано, че намалява бюджетите, без да намалява качеството. Служителите са по-ангажирани, обучението е по-безопасно и по-ефективно, тъй като е възможно да се провеждат тренировки по безопасност във VR, без да се прави компромис с опита, като същевременно се избягват потенциално опасни условия.

Метавселената все още е в "ранна детска възраст", но устойчивите инвестиции в технологията през следващото десетилетие могат да имат значително въздействие върху икономиките. В тази област страните от Азия са сред водещите, като нов доклад на Deloitte показва, че те развиват много бързо платформите за метавселена, които вече се използват от милиони хора за игри, за общуване, за създаване на цифрови близнаци, както и за посещение на концерти и закупуване на стоки.

Например, южнокорейското приложение Zepeto вече разполага с над 300 милиона регистрирани потребители по целия свят. Въпреки това ще минат години, преди да имаме напълно завладяващата метавселена с по-плавно изобразяване в реално време на визуално по-богати светове, в които да се срещат едновременно милиони потребители, пише още в доклада.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК