Разходите за AR и VR ще се увеличат с над 30% до 2026

Pixabay.com
Riki32

Разходите за AR и VR ще се увеличат с над 30% до 2026

Според данните на IDC те ще достигнат 50.9 млрд. долара само за 4 години

Мария Динкова
404 прочитания

Pixabay.com

© Riki32


Световните разходи за добавена и виртуална реалност ще достигнат 13.8 млрд. долара тази година и се очаква да се увеличат до 50.9 млрд. долара през 2026 г., показват данните на IDC. Това представлява годишният темп на растеж от 32.2% за прогнозния период 2022-2026 г.

Разбира се, тази тенденция едва е ли изненадваща на фона на навлизането на концепцията за метавселената и централната роля, която тези технологии имат в нейното развитие. Виртуалната реалност ще отговаря за над 70% от всички AR/VR разходи, докато в същото време всички разходи ще бъде почти поравно разделени между потребителски и бизнес приложения.

"AR/VR пазарът напредва с бавни, но сигурни стъпки през последните години и се очаква през следващите да направи още по-големи крачки. Наскоро обявеният и предстоящ хардуер от водещите брандове показва ясно подобряване спрямо устройствата от първо поколение", коментира Рамон Т. Ламас, директор изследвания "Мобилни устройства и AR/VR" в IDC. По думите му приложенията на технологията продължават да се увеличават, което показва, че пазарът се развива и е готов да предложи повече както на крайните потребители, така и на бизнеса.

Приложенията

От анализаторската компания разглеждат и кои ще бъдат водещите приложения на двете технологии. Оказва се, че голяма част от AR инвестициите ще бъдат насочени към индустриална поддръжка и обучения, като тези две сфери ще отговарят за почти една трета от всички разходи, свързани с добавената реалност. В областта на виртуалната реалност пък двете най-големи приложения ще бъдат обученията и сътрудничеството, които ще обхванат почти 44% от пазара до 2026 г.

От друга страна, двете водещи приложения при крайните потребители са VR и AR геймингът, като те се очаква да достигнат около една четвърт от всички разходи за технологията до края на разглеждания период.

Същевременно най-бърз растеж до 2026 г. ще постигнат следните приложения: спешно реагиране (82.9% годишен темп на растеж), AR игри (57.8%), вътрешна видеография (47.8%) и сътрудничество (42.7%). От технологична гледна точка HMD дисплеите ще отговарят за над една трета от всички AR/VR разходи през прогнозирания период, следвани от софтуера, който ще нарасне до над четвърт от всички разходи до 2026 г.

От анализаторската компания разкриват още, че бизнесът ще прилага технологиите по множество начини, включително чрез подходи, фокусирани върху хедсети и персонални устройства, както и чрез имплементация в инсталациите и облачни услуги. Тази гъвкавост ще позволи на компаниите да получават положителна възвръщаемост на инвестициите си за кратки периоди, коментира Маркс Торчиа, вицепрезидент изследвания "Данни и анализи".

Макар че разходите на бизнеса ще изостават от тези на потребителите, редица индустрии се очаква да инвестират значително в приложенията на виртуалната и добавена реалност през следващите пет години. Най-много средства ще бъдат вложени от страна на дискретното производството, здравеопазването, професионалните услуги, образованието и търговията на дребно. Освен това най-голям растеж при разходите ще се наблюдава в сектора на здравеопазването, телекомуникациите, комуналните услуги, държавното и местното управление.

От регионална гледна точка водещи ще бъдат САЩ, които ще имат най-високи AR/VR разходи и ще отговарят за над една трета от пазара. На второ място се нарежда Китай, който ще бъде вторият най-голям регион и ще разполага с приблизително четвърт от целия пазар през 2026 г.

Световните разходи за добавена и виртуална реалност ще достигнат 13.8 млрд. долара тази година и се очаква да се увеличат до 50.9 млрд. долара през 2026 г., показват данните на IDC. Това представлява годишният темп на растеж от 32.2% за прогнозния период 2022-2026 г.

Разбира се, тази тенденция едва е ли изненадваща на фона на навлизането на концепцията за метавселената и централната роля, която тези технологии имат в нейното развитие. Виртуалната реалност ще отговаря за над 70% от всички AR/VR разходи, докато в същото време всички разходи ще бъде почти поравно разделени между потребителски и бизнес приложения.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото








ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 178


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК