Пазарът на XR устройства ще тръгне нагоре едва през 2024 г.

Pixabay.com
Thomas G.

Пазарът на XR устройства ще тръгне нагоре едва през 2024 г.

Очаква се бизнес приложенията на метавселената да ускорят продажбите и на очила за добавена и виртуална реалност

Владимир Владков
363 прочитания

Pixabay.com

© Thomas G.


Макроикономическата обстановка и растящата инфлация са основните фактори, които ще влияят негативно върху пазара на устройства за смесена реалност (XR) през 2023 г., показва ново изследване на CCS Insight. От компанията очакват съществено подобряване на продажбите на AR и VR устройства едва през 2024 г.

Всъщност тези фактори въздействат върху целия пазар на потребителски устройства, но специално броят на продадените очила и шлемове за виртуална и добавена реалност през тази година едва ли ще надхвърли 10 милиона броя.

Въпреки песимистичните прогнози за 2023 г., когато продажбите на VR и AR устройства ще нараснат едва до 11.4 милиона, анализаторите са убедени в дългосрочното "светло" бъдеще на сегмента, като въпросът за възстановяването на пазара е по-скоро "кога", а не "ако". Всъщност още през 2024 г. се очаква съществен ръст, като през 2026 г. прогнозите сочат продажбите да надхвърлят 67 милиона устройства, подкрепени и от пускането на пазара на нови умни очила.

През 2023 г. CCS Insight очаква лек подем заради появата на най-новото предложение на Sony за PlayStation VR.

Предизвикателства

Вицепрезидентът на CCS Insight Марина Койчева заяви, че високата инфлация е ударила потребителските бюджети на много големи пазари тази година, а хората, които може би са се оглеждали за VR слушалки, са отложили покупката си.

"Виждаме признаци, че бизнесът е по-предпазлив в инвестициите си в XR, докато икономическата картина не стане по-ясна", добавя тя.

Същевременно все повече предприятия се интересуват от приложения за добавена реалност, включително от автомобилостроенето, архитектурата и дизайна. Наскоро българският разработчик на решения за смесена реалност QuarkXR обяви, че планира да набере общо 2.9 млн. лева за развитие на своята облачна технология. Тя позволява цялостно потапяне във висококачествена добавена и виртуална реалност с помощта на наличните очила, но без да се изисква използване на мощен компютър. Компанията вече прави демонстрации на своето приложение за архитектурна визуализация и създаване на виртуален двойник на къща, в която потребителят може да се "разхожда" свободно с помощта на VR очила.

Очакваме смарт очилата да излязат на пазара от известно време, но технологията се оказва трудна за овладяване

Марина Койчева
Марина Койчева

Вицепрезидент на CCS Insight

Други предизвикателства, отбелязани от изследователската компания, са увеличението със 100 долара на цената на дребно на слушалките Meta Quest 2 и времето, необходимо за изграждане на по-леки и привлекателни очила за добавена реалност.

Койчева смята, че компаниите са предпазливи, като не пускат на пазара продукти, които не са съвсем готови.

"Очакваме смарт очилата да излязат на пазара от известно време, но технологията се оказва трудна за овладяване", каза тя.

Макроикономическата обстановка и растящата инфлация са основните фактори, които ще влияят негативно върху пазара на устройства за смесена реалност (XR) през 2023 г., показва ново изследване на CCS Insight. От компанията очакват съществено подобряване на продажбите на AR и VR устройства едва през 2024 г.

Всъщност тези фактори въздействат върху целия пазар на потребителски устройства, но специално броят на продадените очила и шлемове за виртуална и добавена реалност през тази година едва ли ще надхвърли 10 милиона броя.

Най-новото



Microsoft готви ултралека операционна система

Microsoft готви ултралека операционна система

  • 0
  • 231







Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК