Meta Platforms ще запази първоначалните си инвестиционни намерения за 2023 г. и ще похарчи над 20% от всичките си инвестиции в своето поделение за метавселена Reality Labs. Огромната инвестиция идва на фона на растящия скептицизъм на експертите и другите компании към решението на Марк Зукърбърг да се фокусира върху този сега зараждащ се бизнес.
Главният технически директор на Reality Labs Андрю Босуърт отбеляза в блога на компанията, че планираните за следващата година средства ще са на нивото от 2022 г. въпреки отчетената оперативна загуба $9,4 милиарда за първите девет месеца на 2022 г.
Наскоро д-р Ричард Уиндзор от Radio Free Mobile изчисли, че разходите на Meta през 2023 г. ще бъдат около $97,3 милиарда, което означава, че за метавселената компанията смята да похарчи поне $19,2 милиарда.
"Това е огромна сума за технология, която може да не се развие до края на десетилетието. Това обаче може да означава, че сумата е един вид застрахователна полица", обяснява Уиндзор.
Поделението Reality Labs отчете загуби $3,7 милиарда през третото тримесечие на годината, което е увеличение с $1,1 милиарда на годишна база, тъй като компанията вложи 18 процента от всички свои инвестиции в метавселената през това тримесечие.
"Икономическите предизвикателства по света, съчетани с натиска върху основния бизнес на Meta, създадоха перфектна буря от скептицизъм относно инвестициите, които правим", коментира Босуърт.
Непосредственият потенциал на смесената реалност - да видите вашата физическа среда, смесена с цифрови обекти - вече се демонстрира от разработчици като Overlay, които създадоха Figmin XR, невероятно приложение за създаване на виртуални обекти и пространства в смесена реалност, което ви дава поглед върху бъдеща AR визия, която изграждаме, добави специалистът.

Дългосрочните възможности, отключени от технологията за проследяване на очи и лица, надхвърлят аватарите. "Нашата визия за истински AR очила ще изисква години напредък, така че устройствата да станат по-тънки, по-леки, по-бързи и по-мощни, а същевременно да консумират много по-малко енергия от батерията и да генерират много по-малко топлина. Големият бонус ще дойде, когато устройствата са достатъчно интелигентни, за да рендират графики с най-висока разделителна способност само в малката област, в която потребителят всъщност гледа", добави Босуърт.
Около 80 процента от инвестициите на компанията ще са насочени към "основните приложения" на Meta - Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger. Тези приложения са донесли приблизително $32 милиарда печалба през същия период.
Зукърбърг обяви през 2021 г., че Facebook сменя корпоративното си име на Meta Platforms, но голям брой акционери заявиха тази година, че са загубили вяра в това решение за фокусиране на толкова много ресурси върху продукти и услуги на метавселената. През ноември той обяви, че компанията ще съкрати поне 13% от своите над 11 хиляди служители.
Meta Platforms ще запази първоначалните си инвестиционни намерения за 2023 г. и ще похарчи над 20% от всичките си инвестиции в своето поделение за метавселена Reality Labs. Огромната инвестиция идва на фона на растящия скептицизъм на експертите и другите компании към решението на Марк Зукърбърг да се фокусира върху този сега зараждащ се бизнес.
Главният технически директор на Reality Labs Андрю Босуърт отбеляза в блога на компанията, че планираните за следващата година средства ще са на нивото от 2022 г. въпреки отчетената оперативна загуба $9,4 милиарда за първите девет месеца на 2022 г.