Около една трета от работната сила в САЩ и Обединеното кралство работи дистанционно, така че фирмите трябва да предефинират своя подход към общността и приобщаването и да изследват иновации като метавселената и виртуалната реалност. Това посочват от Meta в свой нов доклад за бъдещето на работата. Занапред това ще кара компаниите да търсят по-креативни и иновативни методи за ангажиране на своите все по-разпределени, хибридни екипи, считат авторите на доклада.
За изследването си от Meta са интервюирали 2000 служители и 400 бизнес лидери в Обединеното кралство и САЩ, за да съберат данни за промените, които те очакват да видят и как се подготвят за тях. Компанията допълва, че също така е помолила свои и външни експерти за мнения за бъдещото развитие на работните взаимоотношения и промените, които очакват през следващите години.
Бюджети за VR и AR
Една от основните констатации е, че фирмите ще започнат да инвестират във VR шлемове вместо в ъпгрейди на лаптопи в отговор на търсенето на служителите, тъй като отдалечената и хибридна работа стават повсеместни. През изминалата година около 74% от бизнес лидерите са отделили част от своите технологични бюджети за инвестиране в разширена реалност и VR технология или метавселената, сочи докладът.Сценариите за употреба на VR включват метавселената
Някои случаи на използване на VR технологията биха могли да включват екипи сценарии като организиране на "по-ангажиращи сесии за приобщаване и обучение" от страна на отделите за човешки ресурси, както и творчески екипи, които могат да работят върху физически концепции или проекти заедно, където и да се намират.Друга възможност за развитие на по-голямо виртуално сътрудничество ще бъде цифровото включване чрез метавселената, прогнозира докладът, защото това е "платформа, която позволява нови видове сътрудничество и комуникация". Там се твърди още, че бизнесите, които не мислят в тази посока сега, ще започнат да изостават в конкуренцията. Отчита се, че 70% от бизнес лидерите "имат желание да отключат" нейните предимства.
Meta вярва, че метавселената трябва да бъде проектирана да работи на 2D и 3D повърхности и да бъде оперативно съвместима на различни устройства.
Кросплатформеността ще даде възможност за поглъщащи и съвместими изживявания
Докладът установява, че нараства натискът за традиционно конкурентните марки да работят заедно за създаване на безпроблемни изживявания за служителите, за да се отговори на нарастващата нужда от оперативно съвместими услуги."Следващата глава на интернет ще изисква нови нива на оперативна съвместимост", подчертават анализаторите. Целта ще е именно да се задълбочи сътрудничеството между инструментите и използването на системи в бизнеса. Благодарение на кръстосаното сътрудничество между доставчиците, бизнесът вече няма да трябва да разчита на безброй тясно насочени системи, както при всички други итерации на интернет, се отбелязва в документа.
Нови технологии ще помагат при наемането и задържането на кадри
Метавселената също ще помага за по-дълбоко приобщаване. Бизнесите ще имат възможност да създават разнообразни комбинация от служители, които да си взаимодействат в едни и същи цифрови среди по свой собствен начин, независимо къде се намират - нещо, което 62% от служителите заявяват, че желаят да се реализира.Всъщност 65% от служителите пък споделят, че е по-вероятно да останат на настоящата си работа, ако компанията им даде достъп до VR/AR технологии, сочи докладът. С други думи се очаква, че фирмите, които започват рано да интегрират тези инструменти в своите операции, ще се радват на предимства, когато става въпрос за набиране и задържане на служители.
Как служителите ще се възползват от VR
Внедряването на тази технологията се очаква да създаде по-добри възможности за служителите и да намали ежедневните проблемни точки при работата от разстояние. Например в момента само 19% от анкетираните служители споделят, че видеофункциите им помагат да се чувстват по-приобщени по време на срещи, а 15% са съгласни, че те водят до по-добро сътрудничество с колегите.Проучването на Meta показва още, че 60% от служителите искат да видят VR шлемове, въведени на работното си място през следващите две години, а 62% - да изпитат VR пространства с цифрови аватари за сътрудничество.
54% от анкетираните вярват, че организациите, които създават виртуално присъствие, ще могат да изграждат и чувство за принадлежност към един все по-хибриден свят на работа. 53% казват, че подобряването на баланса между професионалния и личния живот на служителите ще намали т.нар. презентъизъм, т.е. продължаване на работа въпреки намалена продуктивност заради болест или след по-дълъг работен ден.
Как да се прилагат тези нововъведения днес
Докладът предлага някои препоръки за бизнесите, за това как да започнат пътуването си към новия свят на работа. Като начало съветът е лидерите да възприемат гъвкавостта на служителите и да не следват стриктно традиционната петдневно, осемчасово работно ежедневие.Компаниите трябва също така да разширяват обхвата на комуникационните технологии отвъд видеоразговорите и да предоставят на служителите си нови инструменти за изследване на цифровите преживявания по по-завладяващи и ангажиращи начини.
И накрая, докладът на Meta препоръчва на фирмите да бъдат отворени към новите начини, по които технологиите могат да разширят възможностите за това какво може да бъде едно наистина приобщаващо цифрово изживяване, така че то да влияе положително на всички.
Около една трета от работната сила в САЩ и Обединеното кралство работи дистанционно, така че фирмите трябва да предефинират своя подход към общността и приобщаването и да изследват иновации като метавселената и виртуалната реалност. Това посочват от Meta в свой нов доклад за бъдещето на работата. Занапред това ще кара компаниите да търсят по-креативни и иновативни методи за ангажиране на своите все по-разпределени, хибридни екипи, считат авторите на доклада.
За изследването си от Meta са интервюирали 2000 служители и 400 бизнес лидери в Обединеното кралство и САЩ, за да съберат данни за промените, които те очакват да видят и как се подготвят за тях. Компанията допълва, че също така е помолила свои и външни експерти за мнения за бъдещото развитие на работните взаимоотношения и промените, които очакват през следващите години.