Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) засилва натиска върху големите технологични компании, като нареди Alphabet, Amazon, Apple, Facebook и Microsoft да споделят подробна информация за всичките си придобивания, завършени през последното десетилетие, дори за тези в по-малки мащаби. По-конкретно, FTC търси информация за сделки, реализирани между 1 януари 2010 г. и 31 декември 2019 г., които не са изисквали одобрение от федералните регулатори.
В допълнение към стратегиите за корпоративните придобивания и договорките относно работната сила, комисията ще изисква от технологичните гиганти да разкриват и подробности, свързани с разработването и ценообразуването на продукти след финализирането на сделките, включително интегрирането на активите и обработката на придобитите данни.
От FTC обясняват, че имат за цел да "задълбочат разбирането си за дейностите на големите технологични компании по придобиването на други (или конкурентни) организации" и да определят дали те "реализират потенциално антиконкурентни придобивания на зараждащи се или потенциални конкуренти", които са минавали под радарите на регулаторния контрол до момента
Председателят на FTC Джоузеф Симънс е категоричен: "Това ще ни помогне да продължим да поддържаме технологичните пазари отворени и конкурентоспособни, в полза на потребителите."
Този ход бележи разширяването на контрола на FTC върху практиките на технологичните компании в сферата на конкуренцията, стартирали през 2019 г.
Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) засилва натиска върху големите технологични компании, като нареди Alphabet, Amazon, Apple, Facebook и Microsoft да споделят подробна информация за всичките си придобивания, завършени през последното десетилетие, дори за тези в по-малки мащаби. По-конкретно, FTC търси информация за сделки, реализирани между 1 януари 2010 г. и 31 декември 2019 г., които не са изисквали одобрение от федералните регулатори.
В допълнение към стратегиите за корпоративните придобивания и договорките относно работната сила, комисията ще изисква от технологичните гиганти да разкриват и подробности, свързани с разработването и ценообразуването на продукти след финализирането на сделките, включително интегрирането на активите и обработката на придобитите данни.