Google се съгласи да плати глоба от 220 милиона евро и да промени някои свои практики, за да прекрати разследване от страна на френския регулатор по въпросите на конкуренцията по твърдения, че компанията е облагодетелствала собствените си рекламни технологии. Това е най-новата проверка, стартирана срещу нея в Европа.
В отговор на твърденията, че затруднява конкуренцията в секторите за публикуване на онлайн и мобилни приложения, технологичният гигант се е съгласил да споделя повече данни с издателите. Френският регулаторен орган Autorite de la Concurrence (ADLC) обяви, че Google не е оспорвала фактите в разследването и се е ангажирала да промени начина, по който функционират платформите на компанията за реклама и продажби. Ангажиментът на Google се отнася за територията на Франция, но компанията заяви, че някои от промените, които прави, ще влязат в сила в световен мащаб.
Президентът на ADLC - Изабел де Силва - обяснява, че разследването е първото, което изследва "сложните алгоритмични аукционни процеси, чрез които работи онлайн дисплейната реклама". Регулаторът установява, че аукционната платформа Ad Manager на Google облагодетелства мрежата за обмен на реклами на компанията AdX, като предоставя по-добра оперативна съвместимост и достъп до информация за печеливши оферти в предишни търгове.
Правният директор на Google France - Мария Гомри - на свой ред обяснява, че ще "работи за намиране на решение", за да гарантира, че всички купувачи на дигитална реклама могат да получат "равен достъп до данни".
През 2019 г. Европейската комисия глоби Google с 1,49 млрд. Евро за антиконкурентни практики, свързани с бизнеса ѝ в AdSense.
Компанията е генерирала 147 милиарда долара приходи от реклама през 2020 г., като по-голямата част от тях са от мобилна реклама.
Google се съгласи да плати глоба от 220 милиона евро и да промени някои свои практики, за да прекрати разследване от страна на френския регулатор по въпросите на конкуренцията по твърдения, че компанията е облагодетелствала собствените си рекламни технологии. Това е най-новата проверка, стартирана срещу нея в Европа.
В отговор на твърденията, че затруднява конкуренцията в секторите за публикуване на онлайн и мобилни приложения, технологичният гигант се е съгласил да споделя повече данни с издателите. Френският регулаторен орган Autorite de la Concurrence (ADLC) обяви, че Google не е оспорвала фактите в разследването и се е ангажирала да промени начина, по който функционират платформите на компанията за реклама и продажби. Ангажиментът на Google се отнася за територията на Франция, но компанията заяви, че някои от промените, които прави, ще влязат в сила в световен мащаб.