Европейската комисия (ЕК) стартира официално разследване за потенциални антиконкурентни практики от страна на Google, усилвайки нарастващия регулаторен натиск върху интернет гиганта. Основен фокус на разследването е да установи дали Google фаворизира своята собствена технология за онлайн реклама, като ограничава достъпа на трети страни до потребителски данни. Европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер обясни, че Google "присъства на почти всички нива на веригата за доставки на онлайн дисплейна реклама".
Като най-голямата търсачка в света Google събира данни, които рекламодателите използват за насочване към потенциални клиенти. Компанията също така управлява няколко платформи, използвани за продажба и пускане на онлайн реклами. ЕК обясни, че Google има достъп до данни за потребителската идентичност и поведение, които не са достъпни за други онлайн издатели и рекламодатели. Освен това компанията изисква от конкурентите си да използват нейната технология за закупуване и показване на реклами, добавят от ЕК, според която стойността на европейския пазар на онлайн дисплейна реклама за 2019 г. възлиза на 20 милиарда евро.
Наскоро от Google обявиха, че няма да дават достъп на трети страни до потребителски данни, ако потребителите на Android се откажат от показването на персонализирана реклама. В тази връзка от Комисията искат да анализират как това ще повлияе на конкуренцията и как може да се гарантира, че "всички участници на пазара защитават потребителите по един и същ начин".
Разследването идва на фона на една скорошна победа на ЕК срещу Google, когато компанията обеща да изравни условията за конкуренция, като покаже списък на всички водещи търсачки на началните екрани на новите устройства с Android.
Google също така е на мушката на Федералната служба за картелите на Германия като част от по-широко разследване, включващо още Apple, Amazon и Facebook.
Европейската комисия (ЕК) стартира официално разследване за потенциални антиконкурентни практики от страна на Google, усилвайки нарастващия регулаторен натиск върху интернет гиганта. Основен фокус на разследването е да установи дали Google фаворизира своята собствена технология за онлайн реклама, като ограничава достъпа на трети страни до потребителски данни. Европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер обясни, че Google "присъства на почти всички нива на веригата за доставки на онлайн дисплейна реклама".
Като най-голямата търсачка в света Google събира данни, които рекламодателите използват за насочване към потенциални клиенти. Компанията също така управлява няколко платформи, използвани за продажба и пускане на онлайн реклами. ЕК обясни, че Google има достъп до данни за потребителската идентичност и поведение, които не са достъпни за други онлайн издатели и рекламодатели. Освен това компанията изисква от конкурентите си да използват нейната технология за закупуване и показване на реклами, добавят от ЕК, според която стойността на европейския пазар на онлайн дисплейна реклама за 2019 г. възлиза на 20 милиарда евро.