Министерството на транспорта на САЩ разкри пътна карта за намаляване на емисиите на парникови газове от авиационния сектор на страната с крайната цел достигане на нулеви нетни емисии до 2050 г. Стратегията е разработена от няколко правителствени агенции и е изключително важна, защото авиацията генерира около 3% от глобалните въглеродни емисии, като има и други въздействия върху околната среда. Този сектор генерира и 11% от емисиите, свързани с транспорта в САЩ, според доклад на Белия дом.
Едновременно с това анализаторите предвиждат, че тези емисии ще се повишат много през следващите десетилетия заедно с ръста на въздушните пътувания, ако секторът не възприеме агресивно нови технологии, щадящи климата. При хипотеза, че това технологично развитие не се реализира, стратегията изчислява, че емисиите от авиацията в САЩ през 2050 г. ще бъдат около два пъти спрямо нивата си от 2019 г.
Aviation Climate Action Plan, имащ за цел да продължи научноизследователската и развойната дейност, както и внедряването на технологии, които адресират климатичните проблеми, беше представен от секретаря по транспорта на САЩ по време на срещата на върха за климата COP26 в Глазгоу.
Голямата част от плана има за цел да подпомогне развитието и усвояването на устойчиви авиационни горива за полети на дълги разстояния, както и електрическо и водородно задвижване за по-къси маршрути. Именно устойчивите авиационни горива са и най-трудната част от пътя към нулеви нетни емисии до средата на века.
Част от усилията за постигане на амбициозните цели е и съвместното "Национално партньорство за устойчиви полети" на НАСА и Федералната авиационна администрация, стартирано по-рано тази година. Неговата основна задача е да разработи и демонстрира нови технологии в области като електрическото задвижване.
Снимка: Pixabay
Министерството на транспорта на САЩ разкри пътна карта за намаляване на емисиите на парникови газове от авиационния сектор на страната с крайната цел достигане на нулеви нетни емисии до 2050 г. Стратегията е разработена от няколко правителствени агенции и е изключително важна, защото авиацията генерира около 3% от глобалните въглеродни емисии, като има и други въздействия върху околната среда. Този сектор генерира и 11% от емисиите, свързани с транспорта в САЩ, според доклад на Белия дом.
Едновременно с това анализаторите предвиждат, че тези емисии ще се повишат много през следващите десетилетия заедно с ръста на въздушните пътувания, ако секторът не възприеме агресивно нови технологии, щадящи климата. При хипотеза, че това технологично развитие не се реализира, стратегията изчислява, че емисиите от авиацията в САЩ през 2050 г. ще бъдат около два пъти спрямо нивата си от 2019 г.