Apple стана първият ИТ гигант със свой офис в Русия

AnnaIlarionova, PixaBay

Apple стана първият ИТ гигант със свой офис в Русия

Процесът стартира след приемане на закон за ресурси с голяма руска аудитория

Александър Главчев
218 прочитания

AnnaIlarionova, PixaBay


Apple Distribution International Ltd., регистрирана в Ирландия, откри представителство в Руската федерация като част от приетия миналото лято и влязъл в сила през януари закона за "приземяване" на чуждестранни ИТ компании. Целта му е да задължи собствениците на чуждестранни ресурси с голяма руска аудитория да разполагат с официални представителства на територията на страната. Законът обхваща още хостинг доставчици, оператори на рекламни системи и организатори на разпространение на информация в интернет, тъй като те също така натрупват лични данни на руски граждани.

Информацията за новия клон на Apple Distribution International се появи на сайта на Роскомнадзор (Федералната служба за надзор в сферата на съобщенията, информационните технологии и масовите комуникации). По-рано Apple регистрира личния си акаунт на уебсайта на надзорния орган, а също така публикува формуляри, с които руските потребители могат да се свържат на своите ресурси. Според Единния държавен регистър на юридическите лица предметът на дейност на представителството е консултиране по бизнес и управленски въпроси, както и дейности в областта на правото.

Вече съществуващата Apple Rus LLC, открита през 2015 г., ще продължи да продава устройства, но всички въпроси, свързани с работата на онлайн ресурсите на компанията, ще бъдат адресирани до новооткрития офис в Москва.

След Apple с офис в Руската федерация се сдоби и стрийминг услугата Spotify. Likee и TikTok по-рано публикуваха лични акаунти на уебсайта на Роскомнадзор и електронни формуляри, чрез които потребителите могат да се свържат на своите ресурси. Също така според наличните там данни комуникаторът Viber досега е хоствал само формуляри за контакт, докато Spotify и Twitter имат само лични акаунти.

На 1 юли 2021 г. руският президент Владимир Путин подписа закона, задължаващ чуждестранни интернет компании с дневна аудитория в Русия 500 000 или повече души да създадат пълноправни представителства (клонове) в страната до 1 януари 2022 г., да регистрират личен акаунт на страницата на Роскомнадзор и да го публикуват на уебсайта си, както и да осигурят електронна форма за обратна връзка от руски граждани или организации.

Освен това компаниите трябва да инсталират специално посочен брояч за посещаемост на своите информационни ресурси, както и да ограничат достъпа до информация, която нарушава руското законодателство.

В случай на неспазване на изискванията Роскомнадзор може да приложи една или няколко мерки към нарушителите: информиране на потребителите чрез търсачки за нарушението на закона, забрана за разпространение на реклама от страна дадената компания, забрана за реклама на нейни ресурси, ограничаване на парични преводи и приемане на плащания, ограничаване на появата ѝ в резултати от онлайн търсения, забрана за събиране и трансгранично прехвърляне на лични данни, както частично или пълно блокиране на ресурс в т.нар. Рунет (руския сегмент на интернет).

През ноември Роскомнадзор добави първите 13 компании в споменатия списък. Той включва Google, Apple Distribution International, Meta Platforms, Twitter, TikTok, Telegram, Zoom, Viber, Spotify, Likeme (Likee), Discord, Pinterest, Twitch.

Снимка: AnnaIlarionova, PixaBay

Apple Distribution International Ltd., регистрирана в Ирландия, откри представителство в Руската федерация като част от приетия миналото лято и влязъл в сила през януари закона за "приземяване" на чуждестранни ИТ компании. Целта му е да задължи собствениците на чуждестранни ресурси с голяма руска аудитория да разполагат с официални представителства на територията на страната. Законът обхваща още хостинг доставчици, оператори на рекламни системи и организатори на разпространение на информация в интернет, тъй като те също така натрупват лични данни на руски граждани.

Информацията за новия клон на Apple Distribution International се появи на сайта на Роскомнадзор (Федералната служба за надзор в сферата на съобщенията, информационните технологии и масовите комуникации). По-рано Apple регистрира личния си акаунт на уебсайта на надзорния орган, а също така публикува формуляри, с които руските потребители могат да се свържат на своите ресурси. Според Единния държавен регистър на юридическите лица предметът на дейност на представителството е консултиране по бизнес и управленски въпроси, както и дейности в областта на правото.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК