Pixabay

Google се отказва от монополните си практики за реклама в YouTube

По този начин компанията иска да прекрати разследване на ЕК, свързано с практиките ѝ на терена на дигиталната реклама, смятат анализатори

Иван Гайдаров

© Pixabay


Google ще позволи на други рекламни посредници да пускат реклами в YouTube, съобщава Reuters. Понастоящем компанията изисква от рекламодателите да използват нейния Ad Manager за поставянето на реклами в YouTube, което привлече вниманието на антитръстовите регулатори на Европейския съюз (ЕС).

Европейската комисия започна разследване на рекламните технологии на Google през 2021 г. То беше предхождано от две години неформални консултации, като регулаторите по конкуренцията изразиха опасения относно потенциалните ограничения, на които са подложени конкурентните рекламни платформи в YouTube, и факта, че рекламодателите са задължени да използват услугите Display&Video 360 и Google Ads. Разследването трябва да разкрие дали Google си е дала несправедливо предимство в дигиталното рекламно пространство, ограничавайки потребителските данни, до които имат достъп рекламодателите и конкурентните рекламни платформи.

Google не са единствени

Google далеч не са единственият технологичен гигант, срещу когото повдигането на дела се превръща в ежедневие. Apple също често е обект на съдебни искове, като последният от тях идва от нидерландска фондация, която заведе дело срещу производителя на iPhone във връзка с таксите, налагани на разработчиците на приложения в App Store.

Исканото обезщетение възлиза на 5,5 милиарда евро, а обвинението е "монополно поведение". В документацията по делото от Consumer Competition Claims Foundation твърдят, че таксите, налагани на разработчиците от страна на Apple, в крайна сметка се прехвърлят върху потребителите под формата на по-високи цени.

Преди дни пък стана ясно, че британските власти ще разследват монопола на Google и Apple при мобилните браузъри.

Сегашното решение на технологичния гигант може да му помогне да прекрати разследването и да избегне глоба от до 10% от световния си оборот (Alphabet, компанията-майка на Google, генерира приходи от 257 милиарда долара през 2021 г.). Според анализаторите обаче Google ще трябва да реши и други проблеми, за да се стигне до прекратяване на разследването.

Поредно отстъпление

Google отдавна е постоянен обект на съдебни искове, които варират от злоупотреби с пазарно положение по отношение на магазините за приложения, през некоректно боравене с потребителските данни до монопол на пазара на дигитална реклама. И ако в началото компанията удържаше натиска, то през последната година броя на случаите, в които технологичният гигант е принуден да се съобрази със законодателните изисквания, расте.

Преди дни например Google се съгласи да плати 100 милиона долара на жителите на Илинойс за извънсъдебно уреждане на колективен иск, свързан с една от функциите за лицево разпознаване в Google Photos. В жалбата се твърди, че инструментът на Google, който автоматично идентифицира лицето на даден потребител в снимки и видеоклипове, качени в платформата, нарушава Закона за поверителност на биометричната информация на Илинойс (BIPA).

Въведен през 2008 г., BIPA забранява на компаниите да събират и съхраняват всякакъв вид биометрични данни, включително "сканиране на ретината или ириса, пръстов отпечатък, гласов отпечатък или сканиране на геометрия на ръката или лицето", без да информира дадено лице писмено защо събира този вид данни, както и колко дълго планира да ги съхранява". Според жалбата Google "е в пряко нарушение" на този закон, тъй като събира и анализира лицата на потребителите "без да предоставя известие, да получава информирано писмено съгласие или да публикува правила за защита и съхранение на данни".

През март пък стана ясно, че технологичният гигант изпробва модел за плащания през системи на трети страни в приложения, изтеглени от Play Store. Основна роля за това решение изигра въведеното от Южна Корея законодателство, коeто го принуди да въведе тази практика в страната.

В блога за разработчици на Google вицепрезидентът по управление на продуктите Самир Самат обясни тогава, че пилотните инициативи са в отговор на породилата се дискусия относно възможността за избор на платформи за разплащания в магазините за приложения, повдигнати от промените на бизнес модела на компанията в Южна Корея.

Google ще позволи на други рекламни посредници да пускат реклами в YouTube, съобщава Reuters. Понастоящем компанията изисква от рекламодателите да използват нейния Ad Manager за поставянето на реклами в YouTube, което привлече вниманието на антитръстовите регулатори на Европейския съюз (ЕС).

Европейската комисия започна разследване на рекламните технологии на Google през 2021 г. То беше предхождано от две години неформални консултации, като регулаторите по конкуренцията изразиха опасения относно потенциалните ограничения, на които са подложени конкурентните рекламни платформи в YouTube, и факта, че рекламодателите са задължени да използват услугите Display&Video 360 и Google Ads. Разследването трябва да разкрие дали Google си е дала несправедливо предимство в дигиталното рекламно пространство, ограничавайки потребителските данни, до които имат достъп рекламодателите и конкурентните рекламни платформи.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК