Италия разследва Samsung за "подвеждащи и агресивни" търговски практики

Италия разследва Samsung за "подвеждащи и агресивни" търговски практики

По-рано през годината компанията прие извънсъдебно споразумение в Австралия, обвинения срещу нея има и в САЩ

Иван Гайдаров
940 прочитания

Италианският регулатор за конкуренцията и пазара (AGCM) е започнал разследване на местното подразделение на южнокорейския доставчик Samsung Electronics и две други компании за предполагаеми подвеждащи и агресивни търговски практики. В свое изявление от институцията обясняват, че проучват оферти, които компаниите предлагат на клиенти, търсещи нови мобилни телефони, докато връщат използваните си устройства. Разследването е свързано с липсата на достатъчно информация за клиентите, която да гарантира, че те разбират напълно процеса.

Заедно със Samsung Electronics Italia, AGCM също така разследва базираната в Обединеното кралство Opia и италианската World Business. Opia работи със Samsung по промоционални дейности за смартфоните на доставчика, докато World Business е специализирана в продажбата на реновирани електронни продукти.

Ходът на AGCM идва две седмици след като регулаторът наложи глоба от 3,2 милиона евро на местното представителство на доставчика на смартфони Xiaomi за предполагаеми нарушения на гаранционните правила за ремонт на електронни устройства.

Съдебните перипетии на Samsung

Това не е първия случай, в който Samsung попада под светлините на прожекторите заради рекламата на свои продукти. Преди месец компанията се съгласи да плати глоба от 14 милиона долара за подвеждащи твърдения, че седем модела от нейната линия Galaxy са водоустойчиви, а те не са.

Споразумението е сключено между технологичната компания и Австралийската комисия по конкуренцията и потребителите (ACCC) във връзка със случай от 2019 г. Според австралийските власти Samsung е подвела и измамила потребителите със свои твърдения в 684 реклами от февруари 2016 г. Въпросните онлайн и телевизионни реклами, както и билбордове показват, че телефоните са водоустойчиви и се използват на басейни и плажове, въпреки че реално не са подходящи за използване нито в хлорирана, нито в солена вода.

В крайна сметка договореното споразумение засяга една девет реклами за седем устройства, популяризирани в продължение на две години и половина между 2016 г. и 2018 г.

През май тази година гигантът в производството на електроника стана обект на колективен иск и от клиенти, които твърдят, че някои от хладилниците на компанията не поддържат храната им достатъчно студена. Делото е заведено в Ню Джърси, където са базирани операциите на южнокорейската компания в САЩ, а обвиненията са свързани с "неоснователно обогатяване, фалшива реклама и измама на потребителите".

Искът засяга модели хладилници на Samsung с двойни врати и долен фризер, които варират от 1000 до 3000 долара и идват с едногодишна гаранция. Според обвинението единият от ищците забелязва, че температурата в хладилника не е еднаква в различните части, едва три месеца след покупката. След това той използва термовизионна камера и установява, че температурата е 45 градуса в горната част на хладилника и 29 градуса в долната.

Адвокатите на ищците са категорични, че проблемите с хладилниците на Samsung са известни от години, като отбелязват, че има изпратени повече от 600 жалби до Комисията за безопасност на потребителските продукти между януари 2019 г. и декември 2021 г.

Италианският регулатор за конкуренцията и пазара (AGCM) е започнал разследване на местното подразделение на южнокорейския доставчик Samsung Electronics и две други компании за предполагаеми подвеждащи и агресивни търговски практики. В свое изявление от институцията обясняват, че проучват оферти, които компаниите предлагат на клиенти, търсещи нови мобилни телефони, докато връщат използваните си устройства. Разследването е свързано с липсата на достатъчно информация за клиентите, която да гарантира, че те разбират напълно процеса.

Заедно със Samsung Electronics Italia, AGCM също така разследва базираната в Обединеното кралство Opia и италианската World Business. Opia работи със Samsung по промоционални дейности за смартфоните на доставчика, докато World Business е специализирана в продажбата на реновирани електронни продукти.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК