Само месец след като стартира своята услуга за аудиокниги с 300 000 заглавия, Spotify обвини Apple в "антиконкурентно" поведение, което се отразява негативно върху бизнеса. В публикация в своя блог от компанията обявиха, че технологичният гигант е отхвърлил три пъти нейната система за закупуване на аудиокниги заради предполагаеми нарушения на правилата. За да се съобрази с тази забрана, Spotify е била принудена да скрие цената на аудиокнигите и да извършва продажбите си извън основното приложение чрез имейл връзки, като това е направило по-трудно навлизането на услугата, тъй като потребителите не могат лесно да сравняват цените.
"Това вреди не само на потребителите, но и на авторите и издателите, които сега се оказват под натиска на Apple. Също така този начин на пазаруване е много неудобен за купувачи, свикнали просто да кликват върху връзка, за да купят дадена аудиокнига", обясняват от Spotify.
"Аудиокнигите на Spotify биха могли лесно да бъдат приети, ако компанията беше следвала правилата на App Store", контрират от Apple пред Thе New York Times. "Ние им предоставихме ясни насоки как да разрешат проблема и одобрихме приложението им, след като направиха промени, които го приведоха в съответствие с изискванията".
Spotify може да използва и системата за разплащане на App Store, но тогава компанията ще трябва да плати 30% на Apple, което би я поставило в неизгодно положение спрямо услугата Apple Books.
Spotify вече води битка с Apple за музикални абонаменти, като казва, че 30-процентната комисионна вреди на потребителите. Европейската комисия дори излезе със заключение, че е възможно технологичният гигант да нарушава законите на ЕС, макар и все още да няма официална позиция.
"Почти четири години. Толкова време измина, откакто Spotify подаде жалба срещу Apple в Европейската комисия и все още чакаме решение. И докато чакаме, Apple продължава да диктува как да изглеждат онлайн иновациите, нанасяйки сериозни вреди на интернет икономиката, задушавайки конкуренцията и въображението на разработчиците на приложения. При липсата на държавна намеса - в Европа, САЩ или който и да е друг пазар по света - Apple показва отново и отново, че няма да се саморегулира и няма реален стимул за промяна. С пускането на нашата услуга за аудиокниги отново се видя, че Apple да използва правилата на App Store, за да постави в неравностойно положение своите конкуренти", категоричен е главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек.
Само месец след като стартира своята услуга за аудиокниги с 300 000 заглавия, Spotify обвини Apple в "антиконкурентно" поведение, което се отразява негативно върху бизнеса. В публикация в своя блог от компанията обявиха, че технологичният гигант е отхвърлил три пъти нейната система за закупуване на аудиокниги заради предполагаеми нарушения на правилата. За да се съобрази с тази забрана, Spotify е била принудена да скрие цената на аудиокнигите и да извършва продажбите си извън основното приложение чрез имейл връзки, като това е направило по-трудно навлизането на услугата, тъй като потребителите не могат лесно да сравняват цените.
"Това вреди не само на потребителите, но и на авторите и издателите, които сега се оказват под натиска на Apple. Също така този начин на пазаруване е много неудобен за купувачи, свикнали просто да кликват върху връзка, за да купят дадена аудиокнига", обясняват от Spotify.