AI на британски оператор блокирал 11 милиона "обаждания, свързани с измами" за месец

Pixabay.com
Victoria_Borodinova

AI на британски оператор блокирал 11 милиона "обаждания, свързани с измами" за месец

От EE твърдят, че техният филтър за спам съобщения, внедрен през 2021 г., е спрял над 200 милиона CMS-a

Иван Гайдаров
515 прочитания

Pixabay.com

© Victoria_Borodinova


Британският оператор EE твърди, че е блокирал 11 милиона "обаждания, свързани с измами", откакто е внедрил надградена AI технология за справяне с проблема през юли 2022 г. Проектът е част от по-широка кампания за защита на потребителите. Според телекома неговата подобрена технология за защитна стена е блокирала близо 1 милион международни обаждания на ден от стартирането си. В същото време филтърът за спам съобщения, внедрен през 2021 г., е спрял над 200 милиона опита за комуникация с цел измама.

Технологията на защитната стена е разработена от EE и е базирана на изкуствен интелект (AI), за да анализира повикванията, преминаващи през системата за идентификация на обажданията на Обединеното кралство от други държави. Според резултатите от анализа, тя блокира тези, които симулират, че са базирани в Обединеното кралство, като по този начин гарантира, че те въобще няма да достигнат до клиентите на компанията.

Статистиката на EE сочи, че към британските потребители се насочват десетки милиони обаждания, свързани с измами, като много от тях идват от международни локации, които използват местни номера за прикритие и по-голяма легитимност. В основата на подобни кампании стоят международни криминални мрежи, които се стремят да получат лична информация, достъп до устройства и дори до банкови данни, обясняват от ЕЕ.

Телефонните измами се дигитализират, броят им расте

Измамите по телефона зачестяват в повечето глобални региони. Пример за това е САЩ. Според индекса на доставчика на софтуер за блокиране на роботизирани обаждания YouMail - YouMail's Robocall Index, само през месец юни 2022 г. в страната са направени над 4 милиарда "роботизирани обаждания", или повече от 144 милиона на ден.

"Този брой се увеличава всеки месец, а петте най-често срещаните измами са свързани с теми като гаранция за автомобили, социалноосигурителен номер, кредитна карта или студентски заеми", обясняват особеностите на местните дигитални телефони измамници от компанията.

Както и в случая с Великобритания, крайната цел на измамата е жертвата да разкрие критична лична информация.

Български особености

България пък е пример за държава, към която високотехнологичните телефонни измамници използват други подходи. В случая става дума за софтуер, който избира български мобилни номера на случаен принцип, а позвъняванията идват от екзотични дестинации като Малдивите, Алжир, Конго, Науру, но и не само. Често те могат да са маскирани като позвънявания от територията на ЕС. Първите съобщения за подобни кампании се появяват през 2018 г., а през 2021 г. този тип зловредна активност зачестяват сериозно.

От Комисията за регулиране на съобщенията посочват, че това са атаки от типа "пропуснатото повикване", целящи обратно обаждане от страна на потребителя към импулсен телефон, което сериозно повишава неговата месечна сметка.

Британският оператор EE твърди, че е блокирал 11 милиона "обаждания, свързани с измами", откакто е внедрил надградена AI технология за справяне с проблема през юли 2022 г. Проектът е част от по-широка кампания за защита на потребителите. Според телекома неговата подобрена технология за защитна стена е блокирала близо 1 милион международни обаждания на ден от стартирането си. В същото време филтърът за спам съобщения, внедрен през 2021 г., е спрял над 200 милиона опита за комуникация с цел измама.

Технологията на защитната стена е разработена от EE и е базирана на изкуствен интелект (AI), за да анализира повикванията, преминаващи през системата за идентификация на обажданията на Обединеното кралство от други държави. Според резултатите от анализа, тя блокира тези, които симулират, че са базирани в Обединеното кралство, като по този начин гарантира, че те въобще няма да достигнат до клиентите на компанията.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК